سرمربی استقلال تهران 89 دقیقه در کنفرانس مطبوعاتی درباره تمام اتفاقاتی که پیرامون او و تیم‌اش بود با خبرنگاران صحبت کرد.
کد خبر: ۴۹۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 21 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از تساوی تیمش برابر ذوب‌آهن اظهار کرد: ممنونم که منتظر ماندید. در داخل رختکن با بازیکنان صحبت کردیم و به همین دلیل دیر آمدم.

از همه عذرخواهی می‌کنم

وی افزود: ابتدا بابت اتفاقات برنامه ۹۰ عذرخواهی می‌کنم. صبحش برنامه را دوباره دیدم. از مردم فوتبال‌دوست ایران، از پیشکسوتان فوتبال ایران مثل علی پروین و علی جباری و کلا از ورزش بابت پریشب (دوشنبه) عذرخواهی می‌کنم. آن اتفاقات نقطه تاریکی بود و دو، سه پیغام بد داشت. به قداست مربی‌گری در آن برنامه توهین شد. از فردوسی‌پور خرده نمی‌گیرم. مسیر برنامه او خوب بود. او خودش هم گفت اسرار خانواده نباید فاش شود. از همه عزیزان، پیشکسوتان، مدیران سابق استقلال و هواداران بابت آن برنامه عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: پارسال در هجده ماه پیش یک کنفرانس خبری داشتم و کارم را در استقلال شروع کردم. هوادارنمان به من کمک کردند و کم‌کم داشتیم با حواشی روبه‌رو شدیم. در ورودم به هوادارم قول دادم که داربی را می‌بریم. بعدا فکر کردم دیدم چهار پنج سال است که داربی را نبرده‌ایم. گفتم تیم را اول، دوم می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که به هر دو حرف رسیدیم. عقبه من برای شما معلوم است. با نفت روزهای خوبی داشتم. شرایطم را پلکانی رشد کردم. توانستم به نقطه ایده‌آل برسم. سال قبلش می‌شد به استقلال بیایم ولی به دلایلی یک سال بعد به استقلال آمدم.

از هواداری که گفت حیا کن رها کن، ناراحت نیستم

او افزود: روزهای اول ۵۰۰۰ تماشاگر به کمپ می آمدند. خیلی فضا خوب و ایده آل بود. هوادارای که امروز گفت رها کن و حیا کن، اصلا از او ناراحت نیستم. من با نسلی دیگر که مال دهه ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ بودند در استادیوم بزرگ شدم و در استقلال با آنها کار کردم. افتخار می‌کنم که شاگرد مکتب استقلال هستم. من همه جا می‌چرخیدم. با گل مظلومی ورود به استادیومم را جشن گرفتم. من سریع بعد از این بازی با فریبا و عبداللهی صحبت کردم. الان من باید به شان خودم و خانواده خودم و استقلال توجه کنم. می‌دانم که این هواداران روزهای خوبی با من گذراندند. اولین بار در بازی با پدیده اتفاقی افتاد که تجربه‌اش را نداشتم. سال‌های آخر فوتبالم خیلی ناراحتم که هفته دومی که حجازی به استقلال آمد مصدوم شدم. همه مربیانم از دهداری و پورحیدری تا مظلومی در رشد من موثر بودند. امروز باید به شان خود و هواداران احترام بگذارم.

مرا به آخر خط رساندند

وی اضافه کرد: امروز به بازیکنانم گفتم قداست هم را نشکنید. به هم احترام بگذارید. امروز به جرات می‌گویم که می‌توانستم بعد از بازی با پدیده بروم. اصلا نمی‌خواهم درباره اتفاقات برنامه ۹۰ صحبت کنم. نمی‌خواهم بگویم فلانی پشتم حرف زد. من را به آخر خط رساندند. یک وقت‌هایی شما به آخر خط می‌رسید ولی مرا به آخر خط رساندند.

منصوریان ادامه داد: به بازیکنانم گفتم که هوادار دیگر صبر مرا نمی‌کند. پارسال با ماشین سازی قبل از داربی در تهران بازی داشتم. با این ادبیات حیا کن و رها کن آشنا نبودم. به خرمگاه آن موقع گفتم چگونه از جلوی هواداران رد شوم؟ امروز هم می‌خواستم از جلوی هواداران رد شوم ولی فریبا چشمانش پر از اشک بود و به من گفت که از آنجا رد نشوم. من را به آخر خط رساندند. یک عده نمی‌توانند ببینند یک تیم جوان ایرانی موفق است. بعد از بازی با پدیده تنهاترین آدم تاریخ باشگاه استقلال بودم. هفته سختی بود. امروز بازی سختی داشتیم. بعد از بازی با پدیده هم آماده رفتن بودم ولی مربیانم گفتند بمان و بجنگ. امروز وقتی بازی شروع شد با انرژی خوبی آمدم ولی احساس کردم سکوها ملتهب است. گل هم که زدیم هواداران ما دو، سه گروه شده بود.

از فدراسیون فوتبال و ساکت نمی‌گذرم

او ادامه داد: خدا را خوش نمی‌آید که هوادار ما اذیت شود. امروز متوجه شدم که یک آفساید می‌تواند سرنوشت یک مربی را عوض کند. چند وقت پیش ساکت به فریبا گفته بود که به منصوریان بگو فوتبال ادامه دارد و امروز هم فریبا به من گفت که فوتبال ادامه دارد. سه بازیکن مرا برخلاف قوانین دنیا محروم کردند. می‌شد جلوی اتفاقات را گرفت. ما ۸، ۹ مصدوم هم داشتیم. آرزو به دل ماندیم که در یک زمین خوب تمرین کنیم و وقتی به توپ ضربه می‌زنیم مسیر توپ عوض نشود. آقای ساکت و تاج فوتبال ادامه دارد. من تا ۱۰ دقیقه پیش نمی‌دانستم که ساکت این حرف را به فریبا زده است. حرف من این است که فوتبال باید دست فوتبالی‌ها باشد. امروز آخر خط من با استقلال است.

سرمربی استقلال ادامه داد: هواداران پارسال صبر کردند و تیم من درست شد. می‌شد نیمه اول را با گل‌های دوم و سوم پشت سر بگذاریم. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. بازیکنان استقلال خیلی تلاش کردند تا مرا حفظ کنند. من برای استقلال فلسفه مربی‌گری‌ام را شروع کردم. وقتی به استقلال می‌آیید باید آماده خیلی از حرف‌ها باشید. خوشحالم از وقتی که به استقلال آمدم نگذاشتم باشگاه علیه پیشکسوتی بیانیه بدهد. به بازیکنانم گفتم که امروز روز آخر من در استقلال است. باید به فضای خانوادگی تیممان احترام می‌گذاشتم. من از همسر آقای فریبا خواستم که او کنار من باشد. او به همراه آقای عبداللهی بزرگ من هستند و روزی آرزو داشتم که روی لب آنها خنده را ببینم. نمی‌خواهم هوادارمان اذیت شود. هوادار صبر ما را نمی‌کند. امروز روز آخرم در استقلال بود و از بازیکنانم خداحافظی کردم. اگر در فضای مربی‌گری باشم، از خداوند می‌خواهم که بستری فراهم نکند که روی نیمکتی بنشینم که مقابل استقلال باشد.

منصوریان ادامه داد: در نفت که بودم وقتی استقلال را بردم نمی‌دانستم خوشحال باشم یا نه. اگر مقابل استقلال باشم امکان ندارد مقابل هواداران استقلال کنار زمین باشم. از فدراسیون فوتبال و آقای ساکت هیچ‌وقت نمی‌گذرم. به آقای فریبا هم گفتم که دیر گفتید این مساله را.

در استقلال یک هیولای درون وجود دارد

او در پاسخ به این سوال که چه کسانی اذیتش کردند، گفت: نمی‌گویم چه کسانی اذیتم کردند. یک وقت‌هایی باید مثل حضرت علی (ع) سکوت کنید. اسم ساکت و فدراسیون را آوردم چون یکسری چیزها را به چشم دیدم. در آبادان با بازیکنانمان چه کردند؟ بعد از آن هم گل ما را نگرفتند و امروز هم گل آفساید خوردیم اگر بخواهم اسم بیاورم باید ۱۰ -۱۵ نفر را اسم بیاورم. برنامه ۹۰ درس‌های زیادی به من داد. خود فردوسی‌پور هم گفت اسرار را نگویید. نمی‌خواهم ماجرای ۹۰ تکرار شود. درست است که قول دادم اسم‌ها را بگویم. ماهی دو تا اسم می‌آمد جلوی چشمم و بعد از مدتی دیدم چه لیست بلندی شد. وقتی به استقلال می‌آیید یک هیولای درون را می‌بینید. آنهایی که در استقلال هستند این هیولا را ایجاد می‌کنند. برای صندلی داغ مدیریت استقلال همیشه هیولای درون وجود دارد، پرسپولیس سال ۹۴ از این هیولا فرار کرد. همه به این نتیجه رسیدند منافع باشگاه از همه چیز مهم‌تر است و شما صدایی از پیشکسوتان نمی‌بینید. به دوستانم گفتم که نگرانم استقلال وارد فضایی شود که پرسپولیس ۵، ۶ سال داخلش بود. پرسپولیس از این فضا گذشت.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که حضور افرادی که به تیمش لطمه زدند در استقلال چگونه بود، گفت: یک مثال می‌زنم تا مساله روشن شود. شما فکر کنید من را الان بردارند و بدون هیچ اطلاع و سوادی بگذارند مثلا وزیر یکی از وزارت‌خانه‌ها. اول این که من ذوق زده می‌شوم و تصمیمات عجیب هم می‌گیرم. اصلا نگاه نمی‌کنم که عقب‌تر چه کسانی کار کردند و چه وجاهتی داشته‌اند. روزهای اول تصمیماتی می‌گیرم و در ادامه بر آن تصمیمات اصرار می‌کنم. برای آوردن خیلی از دوستان کارشناسی نشده بود. من از هواداران می‌خواهم که شان آقای افتخاری را حفظ کنند. به او که سید اولاد پیغمبر است توهین نکنند چون ۲۰ سال سابقه دارد. ما در فوتبال به کسانی نیاز داریم که فوتبال را بفهمند.

۲۰ دقیقه منتظر بودیم گریه نورافکن تمام شود

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال روحیه بردن نداشت و آیا منکر مشکل فنی استقلال می‌شود، گفت: با تمام احترامی که برای شما قائلم به شما به چشم یک هوادار احساسی شده نگاه می‌کنم. ما نیمه اول بر بازی مسلط بودیم. تیم ما استرس زیادی داشت. پارسال ولی این استرس را نداشت. بازی‌های زیادی را پارسال با سه گل به پایان می‌رسیدیم. اگر امروز برده بودیم می‌گفتید از بحران خارج شده‌ایم. به بازی با پدیده نگاه کنید. پنج فرصت عالی را از دست دادیم. در بازی با گل گهر هم بازیکنان من نگران بودند. خلق موقعیت هم نیاز به فضای بالانس دارد. من هم از این وضعیتی که به وجود آمد ناراحتم. ما امروز هم فرصت‌های خیلی خوبی داشتیم. شما باید از سکوها اعتماد به نفس بگیرید. این از روی سکوها به بازیکنان ما نمی‌آمد. ما ۲۰ دقیقه فقط داشتیم گریه نورافکن را می‌دیدم و منتظر بودیم این گریه تمام شود تا به نشست بیاییم. شما برای نتیجه گرفتن به ۲۰ آیتم نیاز دارید و اولین آیتم اعتماد به نفس از روی سکوها است و سپس آماده سازی تیم.

بعد از خنده ملکی باید از "۹۰" می‌رفتم

منصوریان ادامه داد: بعدا که برنامه ۹۰ را دیدم و خنده عضو هیات مدیره (ملکی) را دیدم، به این نتیجه رسیدم که باید همان موقع از برنامه بیرون می‌آمدیم.

درباره جایگزین خودم اصلا چیزی نمی‌گویم

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اظهارات قلعه نویی و این که به نظرش چه کسی باید به استقلال بیاید و در نهایت درباره مهدی رحمتی توضیحی بدهد، گفت: من ۴۰ و اندی سال سن دارم و ۵۰ نفر به من گفته‌اند که ما تو را به استقلال آوردیم. بعضی‌ها هم که اصلا مربی من نبودند و می‌گویند ما تو را آوردیم. اول کسی که در این میان نقش داشت آقای عبداللهی بود. آن زمان‌ها جلوی استقلال خوب بازی می‌کردم تا مربیان مرا ببینند. نفر دوم آقای فریبا بود. قلعه‌نویی هم در آمدنم به استقلال کمکم کرد. آن زمان که موبایل نبود. من یادم هست که در خانه بودم. آن زمان در محله ما خیلی‌ها می‌توانستند ادای دیگران را در بیاورند. یادم است قلعه نویی زنگ زد خانه ما و دوستم تلفن را برداشت و گفت که یک نفر حالش خوب نیست و می‌گوید عبداللهی و فریبا گفته‌اند بیا استقلال. گفتم قطع کن رفقای خودم هستند. خودم گوشی را گرفتم و با قلعه نویی صحبت کردم. او گفت عبداللهی و فریبا تو را می‌خواهند ولی پول نداریم به تو بدهیم. گفتم عیب ندارد، من دارم می‌آیم. نفر چهارم هم کاظم اولیایی بود. من بهمن ۷۳ به استقلال آمدم. جز این ۴ نفر کس دیگری نبود. حجت شاه نباتی هم یادم هست با من آمد. چون رویم نمی‌شد با عبداللهی تنها صحبت کنم. اما درباره جایگزین خودم اصلا چیزی نمی‌گویم.

رحمتی قداست مرا شکست

او افزود: درباره مهدی رحمتی، من هیچ‌وقت دروغ نمی‌گویم. امروز به بازیکنانم هم گفتم همه چیز درست بود ولی قداست من شکسته نشد بلکه در ۹۰ قداست مربی‌گری شکسته شد. به بزرگترهای تیمم گفتم که با هم زاویه پیدا نکنید و پشت هم باشید. تنها گله‌ام از رحمتی اتفاق ۹۰ بود. توقعم از او این بود که رحمتی وقتی دید مدیر و سرمربی‌اش به ۹۰ آمده‌اند، به فردوسی پور می‌گفت سرمربی آنجا است و خداحافظ ولی وقتی شرایط را دید و خواست صحبت کند، قداست من شکست. جایگاه من لطمه خورد و شفاف‌تر نمی‌توانم در این باره صحبت کنم و حقیقتا از او گلایه دارم.

اول استقلال، دوم استقلال، سوم استقلال، چهارم رئال مادرید و میلان

وی در پاسخ به این سوال که آیا روزی دوباره به استقلال برمی‌گردد، گفت: اگر بگویم بله یا نه درست نیست. الان خسته و فوق‌العاده تنها هستم. برای ماندن در استقلال باید بستر این موضوع آماده باشد. مگر این که بتوانم روند رو به رشد را خارج از استقلال پیدا کنم. باید به رشدی برسم که روی سکو بدانند مربی جوان ایرانی هم می‌تواند پیشرفت کند. باید این بستر فراهم باشد. من دستیار افشین قطبی بودم. شب بعد از بازی با کره خیلی گریه کرد. نمی‌توانستم خیلی خوب او را درک کنم. چون دستیار بودم و سیبل نبودم. به نسل بعد خودم و دوستان بعد خودم که هدفشان سرمربی‌گری استقلال است می‌گویم که خیلی بستر سختی است. باید ۱۰ ساعت وقت بگذارید ولی دستیاری بستر سبکی است. استقلال را خیلی دوست دارم. دو تیم را خیلی دوست دارم، اول استقلال، دوم استقلال، سوم استقلال، چهارم رئال مادرید و میلان! پرسپولیس هم حریف قابل احترامی است. من آن‌قدر که از حوزه خودم آسیب خوردم از حوزه پرسپولیس نخوردم. بعد از مصاحبه پروین رویم نمی‌شود به پروین زنگ بزنم. از برخی کارهایی که برخی به عنوان کار جلف می‌کنند و به هوادار حریف نشان می‌دهند بدم می‌آید و هیچوقت انجام ندادم چون با آن مخالفم و خودم سال‌ها روی سکوها بودم و می‌دانم چه حسی است.

جباری آدم بی‌پرده‌ای است

منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا درست است میک درموت سرمربی موقت استقلال شده است و حتی نام جباری هم در این میان مطرح شده است، گفت: جباری استعدادش را دارد. یک چیزی درباره جباری بگویم. برخلاف این که شما می‌بینید، یک نفر رک و بی‌پروا است. او آدم بی‌پرده‌ای است. به او گفتم خیلی رک بودن در مربی‌گری خطرناک است. یا دستت را به گل می‌رساند یا می‌سوزاند.

با "اف.سی" بودن خیلی فاصله داریم

او ادامه داد: یک چیزی همین الان یادم افتاد. از گودرزی وزیر قبلی و سلطانی‌فر وزیر فعلی تشکر می‌کنم. همه به او فشار می‌آوردند که مرا بردارد. چند وقت پیش شنیدم که می‌خواهند ماگات را به ایران بیاورند جای من و گفتم چه خوب که این قدر به من احترام می‌گذارند که او را جای من می‌آورند. رقم او هم خیلی زیاد است. روز معارفه مربی بعدی هم من می‌آیم و می‌خواهم این بدعت جدید را بگذارم. امروز دل کندن از بازیکنانم خیلی سخت بود. آینده استقلال روشن است. استقلال جام هم خواهد آورد ولی ساختاری که فکر می‌کنید را سخت به دست می‌آورد. بایرن مونیخ در این بیست و چند سال دو، سه مدیر عوض کرده است. با یک ایده فلسفه را تعریف می‌کنند و مربیان کار می‌کنند ولی پشت این فلسفه هستند. از این آدم‌ها نیستم که فردا اگر استقلال ببازد بگویم دیدید حقانیت من ثابت شد. کمترین امکانات فوتبال در استقلال نیست و اگر به دنبال "اف.سی" بودن هستید خیلی فاصله داریم. استقلال باید تلاش کند قهرمان حذفی شود و حتی الان می‌تواند به کورس قهرمانی هم برسد.

من درباره ماندنم تا ۱۴۰۰ صحبت نکردم

او در پاسخ به این سوال که عوامل ناکامی تیمش را می‌تواند نام ببرد و این که اگر اعتراض تماشاگران نبود، به خاطر عواملی که هست استعفا می‌داد، گفت: وعده ۱۴۰۰ را نمی‌دانم چه بگویم. ما چرا آن طور که می‌خواهیم چیزی را می‌شنویم؟ من درباره ماندنم تا ۱۴۰۰ صحبت نکردم. من گفتم استقلال می‌تواند به خودش ببالد که بازیکنان جوانی دارد که آینده این تیم هستند. دیروز به توفیقی گفتم که با بازیکنان خوب رده‌های پایه استقلال تمدید کند. بدون من هم استقلال به آن بحث ۱۴۰۰ می‌رسد.

من تولید فلسفه استقلال هستم

منصوریان اضافه کرد: نمی‌شود یک نفر هفته سوم به شما بگوید دو هفته به تو وقت می‌دهیم. مگر فلسفه فوتبال این است؟ مگر می‌شود هفته دوم آقای گل شد؟ این حرف‌ها کارشناسی شده نیست. برای هواداران ما مهم بود که این پرسپولیس را ببریم. پرسپولیس منسجم نه پرسپولیس ۴، ۵ سال پیش. من که سرمایه استقلال نیستم. من تولید فلسفه استقلال هستم. زمان برده که من به اینجا رسیده‌ام. خودم وقت شبانه روزی گذاشته‌ام. اگر یک ماه است در کنفرانس‌ها حاضر نمی‌شوم، برای من دردآور است که سردبیر یک روزنامه به من زنگ بزند و بگوید راست است تیم شما چهار و نیم تا پنج و نیم فقط تمرین می‌کند و تو هم آن زمان فقط در تمرین هستی؟ واقعا چه چیزی بگویم؟ یک نفر را با مترو می‌فرستادی و می‌دید که ما از چه زمانی کار را شروع می‌کنیم و در محل تمرین حاضر هستیم. شما وقتی وارد کار خودتان در خبرگزاری‌ها می‌شوید، توقع دارند روز اول چه کار کنید؟ اگر پارسال جام می‌آوردم باید فرار می‌کردم. باید یک چیزهایی همخوانی داشته باشد. گواردیولا بهترین مربی دنیا است. او با رقمی هنگفت به منچستر سیتی رفت ولی باخت.

او افزود: من که از لیگ یک و دو به استقلال نیامدم. یک عقبه دارم. کی‌روش برای من خیلی وقت گذاشت. قطبی هم برای من خیلی زحمت کشیده است. این همه سال برای من زحمت کشیده شده است. پارسال دوم شدم ولی یک مدت مدام به من می‌گویند برو یک تمرین‌دهنده بیاور. سرمربی‌ای موفق است که بتواند مدیر باشد. وقتی بستر آماده نیست چه کنیم؟

منصوریان در پاسخ به این سوال که چرا در دو هفته اولتیماتوم کار را رها نکرد، گفت: شما تا روزی که احساس کنید می‌توانید موفق باشید، به کارتان ادامه می‌دهید. شما تا لحظه آخر برای خانواده خود می‌جنگید. من تا لحظه آخر می‌جنگم چون به کارم اطمینان دارم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر استعفایش قبول نشود، چه می‌کند، بیان کرد: من یک تصمیم می‌گیرم و آن را انجام می‌دهم. شما فرض بگیرید من سپیدرود را ببرم. با اولین توپی که به تیر ما بخورد باید تمرکزم روی سکوها باشد. همه شما می‌دانید سکوها چطور ملتهب می‌شود و چطور فضای غیرحرفه‌ای واردش می‌شود. پارسال هم چون هواداران به من علاقه داشتند و سه تا سه تا هم به تیم‌ها گل می‌زدیم، برخی سکوها توانش را نداشتند. جواب برخی سوالات را خودتان بهتر می‌دانید.

خوش شانس نبودم که هافبک‌هایم را داشته باشم

منصوریان در پاسخ به این سوال که چرا بیت سعید را تعویض کرد، گفت: هر بازیکنی را که شما در این فضا وارد زمین کنید این اتفاق می‌افتد. تعداد اشتباهات بازیکنان ما بعد از شعارها چقدر زیاد بود؟ من در ۹۰ هم گفتم که مقصر کادر فنی است. بازیکنان ابزار کار سرمربی هستند. برخی وقت‌ها توپ گل نمی‌شود. همه اتفاقاتی که رخ می‌دهد روی کار شما تاثیر منفی می‌گذارد. بیت سعید تا زمانی که در آن نقطه خوب کار کرد، حفظش کردیم. مهدی قائدی را با توجه به قابلیت‌هایش در نفوذ کردن، جابه‌جا کردیم چون می‌دانستیم شاید مجبور شویم بازی مستقیم انجام دهیم. هیچ‌کس نمی‌تواند روی سر علی قربانی، سر بزند. من به شخصه در این پنج، شش بازی خوش شانس نبودم که هافبک‌هایم را داشته باشم. سه بازیکن من با تکل مستقیم آسیب دیدند. ابراهیمی و کریمی جراحی کردند. سه بازیکن به خاطر زمین‌های تمرین ما آسیب دیدند. نحوه بازی ما را نگاه کنید. عملا مسائل روحی و روانی در تیم ما موثر بود.

با خاطراتم می‌شود ۵۰ تا برنامه "۹۰" ساخت

او در پاسخ به این سوال که آیا عوامل درونی در استقلال هست که مانع از نتیجه گیری مربیان می‌شود، گفت: اولا که من به هیچ عنوان به بازیکنان اعتراض نمی‌کنم. مظلومی وقتی که رفت دلش پر بود. قلعه نویی هم همین‌طور. یکی از بدترین روزهای زندگی من بازی استقلال و پیکان در زمان حجازی بود. روز رفتن پورحیدری و عبداللهی را هم دیده‌ام. یک دفعه یک اتفاقی می‌افتد و همه چیز بر می‌گردد. در تمام این سال‌ها کسانی سرمربی استقلال بودند که خودشان بازی کرده‌اند. شاید اگر خارجی بود، می‌گفت که فلانی به ما آسیب زد. اگر بخواهم اسم بیاورم لیست بلندی را باید بگویم که با آنها صبحانه و ناهار و شام خورده‌ام. یعنی می‌شود ۵۰ شب برنامه ۹۰ ساخت. درون تیم من خیلی خوب بود و مشکل در اطراف تیم بود.

منصوریان ادامه داد: من خودم خیلی دوست داشتم منتظری و جباری سال‌های آخر فوتبال خود را در این تیم بگذارند. چون اگر نمی‌گذاشتم آنها به استقلال بیایند، هیولای درون تیم نمی‌گذاشت دیگر بیایند. ما با جباری و منتظری و حیدری هم مشکلی نداشتیم. جپارف و پادوانی هم که زبان ما را نمی‌فهمند.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره بازی با العین و این که چرا در آخر آن بازی همچنان کنار خط بود و اگر به عقب برگردد چه کارهایی نمی‌کند، گفت: فلسفه مربی‌گری همین است. ۳ بر صفر میلان از لیورپول جلو بود. بنیتس باید می‌رفت روی نیمکت می‌نشست و می‌گفت بروم بنشیم تا بیشتر گل بخوریم. تسلیم شدن یعنی فاجعه. امید است که شما را صبح از خانه بیرون می‌آورد. اگر برگردیم به عقب، سعی می‌کنم مثل مربیان خارجی بی‌رحم با باشگاه برخورد کنم. یک جاهایی وقتی دل می‌سوزانید، مجبور می‌شوید کارهایی را خودتان بکنید. مربی خارجی نمی‌فهمد که زمین ندارید یا از ارمنستان تیم را دارند از هتل بیرون می‌کنند. این‌جا فضایی ایجاد می‌شود که کارتان دیده نمی‌شود.

فضای مجازی، فضای بی‌ادبی است

منصوریان ادامه داد: در مورد فضای مجازی هم باید بگویم که شما برداشتت غلط است. شما یک گل قرمز بگذارید. کامنتتان را هم باز بگذارید. سه روز بعد یک گل آبی بگذارید. برای گل قرمز ۱۰ هزار تا کامنت فحش می‌آید و برای گل آبی هم همین طور. من از فضای بی‌ادب فضای مجازی قبلا گفته‌ام. مسی مگر فارسی بلد است که بعد بازی با آرژانتین می‌روند در پیجش فحش می‌نویسند؟ فضای مجازی جایی است که می‌شود جریان سازی کرد.

طرف می‌رود صبح مسواک بزند، احساس می‌کند از من خوشش نمی‌آید و یک چیزی می‌نویسد

او افزود: ۸، ۹ تا بچه بین ۱۳ تا ۱۷ سال، ۱۰ تا صفحه چند ۱۰ هزاری هواداری ما را دارد. طرف می‌رود صبح مسواک بزند، احساس می‌کند از من خوشش نمی‌آید و یک چیزی می‌نویسد. چند روز پیش یک ابله احمقی نوشت که من پول سه سالم را یک‌جا گرفتم. ۱۵، ۱۶ نفر برای من فضای مجازی را کنترل می‌کردند. این خبر ۱۰ تولید شد و تا ۱۲ دو تا خبرگزاری آن را چاپ کردند. اصلا فکر نکردند که باشگاه من بیانیه می‌دهد. من برای تیم پاداش هم آورده بودم. بخش بزرگی از التهاب سکوهای ما از همین فضای مجازی است. من پریشب به پسرم گفتم مگر می‌شود ۱۰-۱۲ صفحه داشته باشد؟ او یک صفحه شخصی دارد. من یک عکس در برج میلاد انداختم، یک ساعت بعد دیدن نصف ایران آن عکس را دارند. می‌ترسم جایی بروم. می‌روم جایی بنشینم همه طرف را نگاه می‌کنم. نتوانستم ۱۸ ماه راحت صحبت کنم. نگاه می‌کنم ببینم گوشی باز است یا نه. به من حق بدهید که نخواهم فضا را باز کنم. در یکی از جلسات مهم ما تلفن باز بود. شاید من بخواهم با یکی از اعضای باشگاهم درد و دل کنم. در حساس‌ترین جلسات ما موبایل باز بوده است. به رئیس باشگاهم گفتم این فاجعه است. بچه ۱۴، ۱۵ ساله در مشهد ادمین یک صفحه است. او چه چیزی از من می‌داند؟ من ۲۰ درصد از پارسال نگرفتم. پارسال پول حق‌دوست به نفت را خودم دادم. طلب دارم. امکان هم ندارد شکایت کنم.

از وزیر ورزش هم عذرخواهی می‌کنم

او در پایان افزود: جا دارد از همه تشکر کنم. از تمام هواداران فوتبال بابت اتفاقات ۹۰ عذرخواهی می‌کنم. از کسانی که در دولت‌مان هستند، از وزیر ورزش هم عذرخواهی می‌کنم. تقصیر هم گردن ۹۰ نبود بلکه ماهیت این برنامه چالشی است. دست همه هواداران‌مان را می‌بوسم. امیدوارم مسیر خوبی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار