استاندارسمنان:
استاندار سمنان گفت: در خصوص مسئله خلاف زيست محيطي به وجود آمده در مرز بين استان سمنان و مازندران و تأثیرات مخرب ناشي از دپوي زباله های استان مازندران روستاهاي استان سمنان نمي‌توانيم نقش تماشاچی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۹۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ 20 September 2017

به گزارش تابناك سمنان، محمد رضا خباز در جلسه شوراي حفاظت از منابع آبي استان سمنان، افزود: اولین تکلیف ما آنست که مردم منطقه را از خدمات خود آگاه کنیم تا به آرامش فکری و روحی برسند. همچنین در خصوص تأثیر زباله های استان مازندران، و ملی بودن قضیه ما نمیتوانیم نقش تماشاچی داشته باشیم و مسئولیت اخلاقی، ملی و مردمی ما ایجاب می‌کند که این موضع را با رایزنی با استاندار مازندران پیگیری نماییم.

به گزارش سمنان لاین ازایسناوي با اشاره به تأثيرات زيانبار اين مسئله و آلودگي منابع آبي استان سمنان در پي دپوي زباله در روستاهاي مرزي استان سمنان با مازندران، گفت: اگر امروز جلوی آلودگی منابع آبی را نگیریم، در آینده ما را به سمتی خواهد برد که جبران آن غیرممکن است.

استاندار سمنان همچنين افزود: سیاستهای دولت و برنامه 5 ساله ششم را 3 مسأله مهم آب، محیط زیست و اشتغال تشکیل می‌دهد که در این جلسه به 2 بحث اول پرداختیم، نظارتها پس از ابلاغ دستور العمل، لازم و ضروری است، راستی آزمایی مهم است و باید بین مردم و دستگاههای اجرایی اعتماد به وجود بیاید.

خباز همچنين اضافه كرد: میزان نیاز بخش صنعت و معدن استان به آب بیش از مقدار کنونی است و باید در این حوزه پیگیریهای بیشتری صورت پذیرد.

معاون امور عمرانی استانداری نيز در اين جلسه گفت: به شرکت آب منطقه ای مأموریت دادیم که آلودگی یکی از چاههای شرکت شهرکهای صنعتی را بررسی کنند و پس از نظر دقیق کارشناسی و شناسایی منبع آلودگی آب، باید اقدام جدی انجام دهیم.

زندیه وکیلی افزود: برای جلوگیری از آلایندگی منابع آب، محیط زیست ساز و کار قانونی دارد و باید جلوی چاههای جذبی مخفی را بگیرد، پایش آلودگی آب همیشه باید انجام شود اما دستگاهها باید نتایج آزمایشات سلامت و بهداشت آب شرب را به مردم اعلام کنند تا از نگرانی و احساس عدم امنیت مردم منطقه کاسته شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار