به گزارش تابناک سمنان، رئیس اداره پارک ملی توران شاهرود گفت : دوربین های تله ای نصب شده در این پارک تصویر سه قلاده یوزپلنگ را ثبت کردند.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 19 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد رادمان رئیس اداره پارک ملی توران شاهرودبا بیان اینکه از سال٩١ تا کنون در مجموع بیش از ١٣٠ نقطه در ذخیره گاه زیستکره توران دوربین گذاری شده است گفت : در مرحله اول این طرح ١١٠ نقطه و در مرحله دوم ٨٠ نقطه دوربین گذاری شد تا بتوان نسبت به پایش و حفاظت از محیط زیست و به ویژه گونه یوز آسیایی اقدامات بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت مرحله مشاهده مستقیم و دوبار تصویر توسط دوربین های تله ای از یوز پلنگ انجام شد، افزود: از ابتدای سال جاری نیز چهار بار یوزپلنگ و سه بار پلنگ توسط محیط بان های پارک ملی توران به ثبت رسید.

رئیس اداره پارک ملی توران با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی های جدید در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، کمک بزرگی در امر پایش و حفاظت از حیات وحش منطقه می‌ کند، ابراز داشت: ماموران اجرائی پارک ملی توران در ۱۲ شهریور ماه سال جاری نیز ضمن گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی موفق به مشاهده دو قلاده یوزپلنگ بالغ شدند که به علت نداشتن دوربین، تصویری از آنها منتشر نشد.

رادمان تاکید کرد: حفاظت از گونه یوز آسیایی در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد که با اختصاص یک میلیارد تومان به اداره کل راه و ترابری امیدواریم اقدامات فنس کشی و ایجاد کریدور سبز هر چه سریعتر در محل تردد یوزپلنگ اجرایی شود تا شاهد کاهش تلفات و افزایش زادآوری و بقا این گونه ارزشمند در پارک ملی توران باشیم.

رادمان تاکید کرد: با توجه به اینکه حفظ یوزپلنگ از اهمیت خاصی برخوردار است لذا از مردم تقاضا داریم چنانچه با این گونه نادر مواجه شدند بلافاصله مراتب را به نیروهای حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بتوانیم در راستای حفظ این گونه ارزشمند موفق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار