کد خبر: ۴۹۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 18 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،فرماندار اردکان اظهار كرد: مواهب صنعتی‌ شدن اردکان باید به وضوح در زندگی روزمره مردم دیده شده و خواسته‌های به‌ حق مردم برآورده شود.
 «هادی مقیمی» در نشستي كه با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان و به منظور معرفي سرپرست جدید اداره امور مالیاتی شهرستان اردکان برگزار شد، با اشاره به دشوار شدن وصول ماليات‌‌ها با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، تاكيد كرد: مدیریت بخش مالیات و تلاش برای عدم فشار مضاعف به تولیدکنندگان در کنار وصول حقوق دولت ضروری است .

  وي آشناکردن مردم با فرهنگ مالیاتی را از مهم‌ترین وظایف سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در کشورهای توسعه‌یافته بخش قابل توجهی از هزینه‌ها از طریق وصول مالیات تأمین می‌شود و این مسئله باید به‌عنوان یکی از مصادیق مشارکت مردمی در ساختن کشور فرهنگ‌سازی شود .

  نماینده عالی دولت بر لزوم برخورد مناسب و تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌های دولتی به ‌ویژه اداره امور مالیاتی تأکید کرد و گفت: مأموران مالیاتی ضمن تسلط بر قوانین و تکریم مودیان می‌توانند نقش شایانی در همکاری آن‌ها و پرداخت مالیات‌ها داشته باشند .

مقیمی تصریح کرد: مواهب صنعتی‌شدن اردکان باید به وضوح در زندگی روزمره مردم دیده شده و خواسته‌های به‌ حق مردم در دریافت خدمات و رفاهیات برآورده شود .

  وي همچنني گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌ آمده، مشخص شده که تعدادی از شرکت‌ها مالیات‌های خود را در شهرهای دیگر پرداخت می‌کنند و باید با همکاری اداره کل مالیاتی استان و از طریق مذاکرات و راهکارهای قانونی، این پرداخت‌ها به شهرستان اردکان منتقل شود .

«منوچهر اسدی» مدیر کل امور مالیاتی استان نیز در این نشست اداره کل امور مالیاتی را بازوی دولتی در خدمت به مردم و وصول مالیات‌ها دانست و گفت: هدف‌گذاری ما حرکت به سوی فرهنگ‌سازی و ایجاد تمایل در مودیان برای پرداخت مالیات است .

وي بیان كرد: در قانون برنامه ششم توسعه، نحوه توزیع عوارض تغییر کرده است و در استان یزد،‌ بعضی شهرستان‌ها از جمله اردکان که بخش مهمی از صنایع و معادن استان را داراست، متضرر شده‌اند .

اسدي با تأکید بر این ‌که قانون‌گذار برای اولین‌بار اختصاص اعتباراتی برای روستاهای فاقد دهیاری را لحاظ کرده است، افزود: روستاهای شهرستان اردکان نسبت به سایر نقاط استان سهم بهتری از این اعتبارات می‌برند .

اين مسئول در پایان از همکاری مدیران شهرستان در تعامل و همکاری با مدیران مالیاتی اردکان تقدیر و اظهار امیدواری كرد: با تداوم این همکاری‌ها، زمینه توسعه هر چه بیش‌تر شهرستان اردکان فراهم شود .

گفتنی است؛ در این جلسه از زحمات «جواد شاکرفر» تقدیر و «رجبعلی کریمی» به عنوان ريیس جدید اداره امور مالیاتی شهرستان اردکان معرفی شد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار