رئیس اداره محیط زیست دامغان:
رئیس اداره محیط زیست دامغان از دستگیری صیادان باز شکاری در مناطق آزاد این شهرستان خبر داد و گفت: این صیادان قصد قاچاق پرندگان شکاری را به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتند.
کد خبر: ۴۹۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 14 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، فرامرز اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار مهر از دستگیری شکارچیان بازشکاری در دامغان خبر داد و ضمن تشریح نحوه شناسایی متخلفان، ابراز داشت: بر اساس یک کار اطلاعاتی و عملیاتی مبنی بر حضور یک گروه صیاد برای زنده گیری بازهای شکاری در منطقه دشتی شمال دامغان، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، طی یک عملیات غافلگیرانه و نامحسوس در شب گذشته و لحظه ای که صیادان قصد اسکان در منطقه را داشتند طی تعقیب و گریز طاقت فرسا، موفق به دستگیری متخلفان شدند.

فرامرز اسفندیاری - کراپ‌شده

وی افزود: در بازرسی های اولیه از متهمان پرونده صیادان پرندگان شکاری، سه قطعه کبوتر خانگی، یک دستگاه موتورسیکلت هوندا کفی و یک عدد کارد کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست دامغان بابیان اینکه متخلفان این پرنده های نادر معمولاً از استان‌های حاشیه جنوبی کشور هستند، ابراز داشت: این افراد در قالب باندهای منظمی عمل می کنند که از اواخر شهریورماه به مناطق دشتی و بیابانی آمده و با اغفال افراد بومی منطقه اقدام به صید و قاچاق می کنند و پرندگان نادر را در کشورهای خلیج فارس و عربی به فروش می رسانند.

اسفندیاری بیان کرد: در این روش با استتار کامل در منطقه دشتی و کندن کوخه در عمق زمین و پهن کردن سه رشته تور با طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر، قمری، دلیجه، قرقی وغیره اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و در نهایت پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

وی افزود: از مردم و طبیعت دوستان انتظار داریم که در صورت مشاهده موارد مشکوک شامل دیدن شکارچیان، شنیدن صدای تیر و یا رد حیوانات و پستانداران زخمی بلافاصله مراتب را به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت بتوان به آن ها رسیدگی و متخلفان را به مراجع قضایی تحویل دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار