با بررسی آخرین وضعیت نقشه های هواشناسی؛
نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد همزمان با بیست و سومین روز از شهریورماه۹۶، هوای غالب نقاط استان خنک‌تر شده و احتمال بارش در شرق آن وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 14 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، دمای هوای استان سمنان در آخرین هفته منتهی به بیست و سوم و چهارم شهریورماه۹۶ اندکی با کاهشو همچنین وزش باد روبرو است، احتمال بارش پراکنده و همچنین غبارمحلی پیش بینی سازمان هواشناسی برای دیار قومس است، هم اکنون دمای مرکز استان با دو درجه کاهش نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۲۸درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز پنج شنبه و فردا، جمعه به ترتیب ۳۳ و ۲۰ و ۳۲ و ۱۹ خواهد بود.

سمنان اما پنج شنبه شب نسبتاً سردی را نیز پیش رو خواهد داشت، کمینه هوای سمنان در شامگاه چهارشنبه به عدد۱۶رسید که در نوع خود هوایی سرد محسوب می شود و این شرایط در بامداد جمعه نیز تکرار خواهد شد البته این موضوع را نیز باید گفت که ارتفاعاتی مانند آهوان و فولاد محله با احتمال بارش پراکنده باران در برخی ساعات روبرو خواهد بود.

در شاهرود اوضاع کمی متفاوت است، هوا بسیار خنک تر از سمنان بوده و شب سرد مسافرانی که در پارک ها و معابر شهری، استراحت می کردند را غافل گیر کرد، دمای این شهر در عین ناباوری با دمای ۲۲درجه بالای صفر به نیمروز نزدیک می شود، شامگاه گذشته دمای هوا در شاهرود به ۱۴درجه نیز رسید که برای روزهای پایانی شهریور به خصوص برای مسافرانی که از جنوب کشور در این شهر اسکان دارند، کمی غیر منتظره به نظر می رسید.

بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود اما نشان می دهد احتمال خنک تر شدن هوا نیز در این بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان سمنان وجود دارد برای روز پنج شنبه و جمعه پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان به ترتیب در بیشینه و کمینه ۲۸ و ۱۷ و ۲۶ و ۱۷ خواهد بود همچنین بارش باران به خصوص در ارتفاعات از عصر پنج شنبه آغاز و تا ظهر جمعه احتمال رگبار پراکنده وجود دارد از سوی دیگر مسافران و گردشگرانی که قصد تردد در مسیر توسکستان و به خصوص جنگل ابر و اولنگ را دارند باید بدانند که آخر هفته ای بارانی و سرد در انتظار آنها خواهد بود.

هوای میامی نسبت به روز گذشته یک درجه خنک تر است، هم اکنون دماسنج ها عدد ۲۲ را نشان می دهند و پدیده خاص جوی به جز ابرهای پراکنده در این شهرستان شرقی دیده نمی شود،در بخش کالپوش اما کاهش دمای هوا تا حدی بوده که در برخی نقاط مانند کرنگ شامگاه گذشته دما به ۱۱درجه بالای صفر نیز رسیده است و در نهایت باید گفت میامی پدیده خاص هواشناسی را جز احتمال رگبار پراکنده مشاهده نخواهد کرد.

در دامغان نیز اوضاع تقریبا مشابه است با این تفاوت که دیباج آخر هفته ای نسبتا سردتر را تجربه خواهد کرد، بیشینه و کمینه دیار کهن صد دروازه برای روز پنج شنبه و جمعه ۳۳ و ۱۹ و ۳۲ و ۱۹ درجه بالای صفر است اما وزش باد مهمان آخر هفته دامغانی ها خواهد بود،این شرایط به صورت مشابه در امیریه نیز دیده می شود.

گرمسار و ایوان کی اما گرمترین نقاط استان سمنان در آخر هفتهپیش رو هستند،دمای هوای گرمسار۲۹ و بیشینه و کمینه این شهرستان برای روز پنج شنبه و جمعه به ترتیب ۳۶ و ۲۱ و ۳۵ و ۲۰ درجه بالای صفر است، ایوان کی اما با چند درجه ای کمتر هم اکنون دمای ۲۶درجه بالای صفر را تجربه می کند و در پایان هفته دما به ترتیب ۳۵ و ۲۲ و ۳۴ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

هم اکنون بخش رضوان با ۱۴ درجه بالای صفر سردترین بخش استان سمنان است،دمای هوای این بخش و روستاهای آن در میامی همزمان با شامگاه پنج شنبه ممکن است به زیر هشت درجه بالای صفر نیز برسد، گویا برای مردم رضوان فصل پائیز وجود ندارد و آنها مستقیم از تابستان وارد زمستان می شوند.

در نهایت باید گفت آسمان استان سمنان در آخر هفته منتهی به بیست و سوم و چهارم شهریور۹۶ صاف همراه با افزایش ابر و وزش باد و در برخی مناطق مانند شاهرود، مجن، میامی، کالپوش، رضوان، دیباج و امیریه همراه با بارش پراکنده باران خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار