سرمایه گذاری بخش خصوصی؛
استاندار سمنان تاکید کرد : کمبود آب نباید مانعی برای رونق کسب و کار و افزایش اشتغال در بخش های صنعتی ، معدنی و کشاورزی این استان باشد.
کد خبر: ۴۹۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 14 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس گزارش های شرکت آب منطقه ای سمنان، کمبود آب در تمامی شهرستان های استان وجود دارد اما این امر نباید مانع رشد اقتصادی در بخش های مختلف استان باشد.

وی با اشاره به مصرف زیاد آب استان در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد : در بخش کشاورزی می توان با اصلاح الگو کشت و نصب سامانه های نوین آبیاری در هدر رفت آب اقدام کرد.

وی ادامه داد : بیش از 80 درصد آب های تولیدی، سطحی و زیر زمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که لازم است با تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری برای جلوگیری از هدر رفت آب در این بخش اقدام کرد.

خباز تصریح کرد : در تعداد محدودی از نواحی و شهرک های صنعتی سمنان هم کمبود آب محسوس است اما باید با راه اندازی واحدهای صنعتی کم آب علاوه بر رشد اقتصادی برای کاهش آمار بیکاری تلاش کرد.

استاندار سمنان اضافه کرد : اولویت کاری دولت دوازدهم در سمنان ، سرمایه گذاری بخش خصوصی است و مسوولان دستگاه های اجرایی مربوط موظف هستند که با توجه به زیرساخت ها برای افزایش اشتغال گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد : برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه های اقتصادی در سمنان باید به زیرساخت ها توجه کرد و با این رویکرود می توان برای افزایش اشتغال در استان گام برداشت.

خباز تصریح کرد : متوسط رشد اقتصادی در سمنان براساس آمار های موجود نسبت به چهار سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این مسیر هموار برای رونق کسب و کار مردم در دولت دوازدهم هم ادامه یابد.

به گزارش سمنان لاین ، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است در حالی که در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.

در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار