رئیس امور عشایری کشور:
رئیس امور عشایری کشور با بیان اینکه عشایر بیشترین سهم را درتحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند، گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تولید گوشت به بخش عشایر اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۹۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، کرمعلی قندالی پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی امور عشایر استان‌های کشور به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه عشایر بیشترین نقش را در اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال ایفا می کنند، ابراز داشت: طی سه سال گذشته بیش از ۷۰۰هزار تن نهاده یارانه ای به عشایر اعطا شد.

کرمعلی قندالی

وی افزود: برای تولید گوشت قرمز دو هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی با کارمزد چهار درصد و برگشت پنج ساله به عشایر اختصاص یافت که با نگاه دولت تدبیر و امید بخش زیادی از آن جذب شد.

رئیس سازمان عشایری کشور با بیان اینکه نباید عشایر را تنها به تولید و پرورش دام شناخت، ابراز داشت: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود که این افراد در زمینه گیاهان دارویی اقدامات بسیاری را در دست اجرادارند که نشان می دهد عشایر با کمترین هزینه بالاترین بهره وری برای تحقق شعار سال را دارا هستند.

قندالی در ادامه تصریح کرد: عشایر از نظر سطح سواد در کشور جایگاه بسیار خوبی دارند که در ایل سنگسر مهدیشهر نیز افراد نخبه بسیاری داریم که نشان می دهد آموزش و پرورش به بخش مناطق روستایی و عشایری توجه ویژه دارد و از امکانات آموزشی لازم برخوردار هستند.

وی از برگزاری بیش از یک هزار جلسه شورای عشایر به صورت استانی و ملی خبر داد و افزود: مصوبات بسیاری در این حوزه به فاز اجرا تبدیلشده است که نشان می دهد تشکیل نهاد شورای عالی عشایر و شورای عشایر استان ها توانسته به آن حد مشخص برای اجرای مصوبات دست یابد لذا برای عملکرد بهتر در این زمینه باید دستگاه های اجرایی با بخش عشایری همکاری لازمرا داشتهباشند.

در این نشست، جمعی از مدیران کل امور عشایری از استان های مختلف کشور حضور داشتندکه پیرامون مشکلات عشایر استان خود در حوزه های کم آبی، تسهیلات مورد نیاز، هزینه های تولید و اعتبارات لازم بحث و تبادل نظر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار