استاندار سمنان:
استاندار سمنان بابیان اینکه باید کشاورزان را در امر تولید محصول صادراتی و با کیفیت تشویق و ترغیب کرد، گفت: با ارائه تسهیلات تا ۸۵ درصد سعی داریم کشاورزان را در کاشت مکانیزه یاری کنیم.
کد خبر: ۴۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد رضا خباز پیش از ظهر چهار شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی پسته ایران به میزبانی تالار همایش جمعیت هلال احمر دامغان با بیان اینکه باید تلاش کرد تا تولید پسته از بالاترین کیفیت و بهره وری برخوردار باشد، ابراز داشت:امروز توجه به مسائل علمی باعث کاهش زحمات کشاورزان خواهد شد و دولت تدبیر و امید با ارائه تسهیلات تا ۸۵درصد می کوشد تاکشاورزان را در کاشت مکانیزه یاری کند.

محمدرضا خباز استاندار سمنان

وی افزود: سازمان بورس با در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمیت به کشاورزان و ارائه محصول پسته در تالار بورس، می تواند تولید کننده را به سوی استفاده از ارزش افزوده این محصول سوق دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکهبرپایی جشنواره ملی پسته به نوعی شکر گزاری به درگاه احدیت در اهداء نعمت های فراوان و به خصوص افزایش دو برابری محصول پسته در دامغان است، ابراز داشت: هدف از تشکیل چنین جشنواره هایی دریافت ارزش افزوده محصول پسته از سوی تولید کنندگان پسته در دامغان است.

خباز در ادامه تصریح کرد: پسته دامغان به عنوان یک برند در شهرستان های استان مطرح بوده و حائز ارزش و اهمیت است حال که خداوند نعمت محصول پسته را دو برابر به کشاورزان ارزانی داشته لذامالیات شرعی آن (زکات) است که نبایدفراموششود.

وی با بیان اینکهخدمت به کشاورزان، خدمت به تولید ملی کشور است، افزود: استانداری سمنان این آمادگی را دارد تا با رایزنی با وزارت خارجه و سفرای محترم جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف دنیا؛ میز پسته دامغان را در سفارتخانه های ایران در سراسر دنیا ایجاد کنیم.

چهارمین جشنواره ملی پسته ایران از امروز و به مدت دو روز با حضور مهمانان خارجی و کشاورزان، کارشناسان و فعالان تولیدی و اقتصادی در دامغان جریان دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار