نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه زیرساخت‌های فرودگاه شاهرود بدون ریالی اعتبار دولتی صورت گرفته است، گفت: تکمیل این زیرساخت نیازمند ۴۵میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۴۹۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی در شورای اداری شاهرود که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن هلال احمر این شهربرگزار شد ضمن انتقاد از مسئولان ارشد استانیدر عدم تخصیص اعتبارات به فرودگاه شاهرود، بیان کرد: بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل فرودگاه شاهرود باید هزینه شود که به دنبال تامین و تخصیص آن هستیم چرا که این فرودگاه زیرساختی برای توسعه شهرستان است و ما به دنبال این نیستیم که فقط بتوانیم چند مسافر را به تهران برسانیم بلکه این فرودگاه باید در مباحث کلانتر نقش آفرینی کند.

سید حسن حسینی شاهرودی - کراپ‌شده

وی با ابراز اینکه از استاندار سمنان گلایه داریم چرا که درسال گذشته قول دادند برای فرودگاه شاهرود مبلغ سه میلیارد تومان اعتبارکمک کنند اما تا کنون یک ریال کمک نشد، تصریح کرد: تا جایی که فرماندار شاهرود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان به این امر اختصاص دادو متاسفانه این امر نیز تا پایان سال مالی۹۵ تخصیص پیدا نکرد و در سال جاری نیز باز شخص فرماندار شاهرود یک میلیارد تومان اعتبار برای این امر درنظر گرفته تا کمکی برای کمیته مردمی باشد.

امکانسوخت‌گیری هواپیما در فرودگاه شاهرود ایجاد شد

عضو خانه ملت همچنین گفت: امروز سالن ترانزیت فرودگاه شاهرود به همه کمیته مردمی در حال انجاماست و امکانسوخت گیری نیز ایجاد شده و این موارد در کنار حمایت های مردمی برای افزایش طول باند فرودگاه در نهایت باعث شدتا ما شاهد انجام بسیاری از زیرساخت ها در این مجموعهباشیم اما باید گفت مردم طی ۲۵ سال اخیر تا اینجا امورفرودگاه را به خوبی پیش برده اند اما برخی موارد دیگر از دست مردم ساخته نیست، پس برای اینکه این فرودگاه بین المللی شود نیاز داریم دولت به میدان وارد شود که این امر خوشبختانه با سفری که رئیس فرودگاه های کشور داشتند، تصمیمات خوبی گرفته شد که به دنبال تحقق آن هستیم.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه زیرساخت هستیم، تاکید کرد: دولت به دنبال ایجاد این زیرساخت ها است باید امروز دولت از تصدی گری دست برداشته و خودش را کوچک کند تا چابک شود، تا کنون هیچ دولتی به این امر عمل نکرده و دولت هم مدام متراکم تر شده اند و امروز شاهد هستیم که ۹۰درصد اعتبارات کشور در هزینه های جاری صرف می شود و کمتر از ۱۰ درصد در حوزه عمرانی هرینه می شود حال که سیاست ها اینگونه است که ۱۰ تومان باید هزینه شود تا یک تومان کار صورت بگیرد باید از مدیران خواست تا همان یک تومان را نیز به واقع کار کنید تا جبران مشکلات شود.

وی افزود: بخش خصوصی مهمترین عامل برای توسعه اقتصادی هر کشور است همچنین در اصل ۴۴ و برنامه های توسعه ای نیز به کرات این امر قید شده اما مشکلات همچنان هستند، امروز سهم تعاون از اقتصاد کشور ۲۵درصد ترسیم شده در حالی که امروز این میزان سه تا پنج درصد است لذا این سوال پیش می آید که این جهش باید توسط چه کسی صورت گیرد؟ این هزینه های جاری باید به گونه ای مدیریت شود، باید امروز بخش خصوصی و تعاونیهدایت و حمایت شود.

مدیرانی که در مسیرخدمت‌رسانی به مردمنیستند باید حذف شوند

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با ابراز اینکه ما تلاش کردیم تاگمرک را در شاهرودمستقر کنیم این امر در حالی صورت گرفت که مصوبه مجلس مبنی بر عدم افزایش دفاتر گمرک در سطح کشور است که خوشبختانه ما توانستیم از محل ابطال برخی گمرک های نیمه فعال و یا تعطیل کشور این زیرساخت را برایشاهرود فراهم کنیم،افزود: در سال گذشته فقط یک گمرک در کشور مجوز گرفته که آن هم در شاهرود بوده است لذا باید از این ظرفیت استفاده بهینه کرد، امروز ۵۵درصد صادرات استان سمنان از شاهرود صورت می گیرد و اینها مدام در راه سمنان برای صدور پروانه بودند لذا گمرک فرصتی ایجاد کرده تا در شاهرود این مجوزها صادر شود.

حسینی شاهرودی گفت: به دنبال گمرک باید مقوله فرودگاه را پیگیری کرد ما پروازهای هوایی کارگو را برای انتقال بار و تره بار و دیگر محصولات تولیدی را مطالبه مردمی می دانیم و این زیرساختی برای شرق استان سمنان است.

وی در دیگر بخش سخنان خود، افزود: انتظار ما از مدیران شهرستانی این است که شرایط را برای خدمتگزاری به مردم در شهرستان آماده کنند و آن‌طور که رئیس جمهور گفت، همه کارگزاران باید برای خدمت‌رسانی مجهز شوند و هر کس در این مسیر نیست باید حذف شود اما این را متاسفانه برخی از افراد و شاید استان سمنان به نوعی دیگر تعبیر کردند که منظور از همراهی دولت فقط نگاه سیاسی است ولی ما نظر رئیس جمهور را که در مجلس پرسیدیم نگاه وی بسیار وسیعتر است چرا که باید شعارهایی را که در انتخابات دادیم، محقق سازیم و برای آن باید برنامه وسیعی داده باشیم که رئیس جمهور خوشبختانه آن را به مجلس ارائه کرده است و حالباید همه دست به دست هم دهیم تا این امر محقق شود.

نباید از اعتبارات ملی غافل بمانیم

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامیگفت: باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و اگر رشد اقتصادی درکشور هشت درصد است، باید افزایش یابد و ما اگر داعیه دار تک رقمی کردن نرخ بیکاری در کشور هستیم باید در شهرستان هایمان نیز این اتفاق روی دهد،مدیران ما امروز نباید بگویند این موارد به تهران و کشور ربط دارد و ما در آن دخیل نیستیم لذا اولین گام برای توسعه کشور باید از شهر خودمان آغاز شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه در طول یک‌سال گذشته اتفاقات خوبی در سطح شهرستان شاهرود رخ داده است، گفت: هرچند ما نتوانستیم سهم اعتبارات استان ها را بیش از دو برابر افزایش دهیم اما تلاش های خوبی در این زمینه شد، مجلس قصد داشت ۱۰۰درصد اعتبارات عمرانی کشور را صرف استان ها کند یعنی حتی پروژه های ملی نیز به صورت استانی تخصیص داشته باشند تا پول آن از استان ها توزیع شود که این سیاستگذاری صحیح متاسفانه در سطح وزارتخانه ها با مخالفت روبرو شد و فضای مجلس، فضایی شد که این پیشنهاد رای نیاورد اما توانستیم اعتبارات استانی را افزایش دهیم که این امر نیز مشمول استان سمنان شد.

وی ادامه داد: با وجود این افزایش ها و با علم به اینکه میزان تخصیص اعتبارات محدود است، اما نباید مدیران ما معطل بمانند تا از بالا اعتباری تخصیص یابد، امروز که در دهه آخر شهریور هستیم هنوز ریالی به اعتبارات عمرانی تخصیص نیافته و اگر هم داده شود، اسناد خزانه است و نقدینگی نخواهد بود لذا ما نباید از اعتبارات ملی غافل بمانیم یعنی اعتبارات ۸۵ تا ۹۰ درصدی که در اختیار وزارتخانه ها قرار دارد و خیلی از روسای ادارات می دانند که در راستای اجرای سیاست های ملی وزارتخانه ها صرف می شود لذا باید تلاش کرد تا در این حوزه اعتباراتی برای توسعه شهرستانی جلب شود.

مدیران باید جدول بودجه را مطالعه کنند

عضو خانه ملت گفت: مدیران ما امروز باید جداول بودجه را مطالعه کنند و همه موارد را رصد کنند تا بدانند چه اعتباراتی در چه ردیف هایی قرار گرفته تا بتوانند برای شهرستان، سهم خواهی کنند، البته خوشبختانه در برخی حوزه ها مدیران به ما مراجعه کردند و حتی به ما اعلام داشتند که باید فلان اعتبار از فلان ردیف سهم خواهی شود اما چه بسیار اداراتی هستند که تا کنون حتی یک تماس با بنده و یا مسئولان نداشته اند لذا این سوال پیش می آید که نقش مدیران شهرستانی در این بین چیست؟

حسینی شاهرودی در دیگر بخش از صحبت های خود بر ضرورت تکمیلزنجیره تولید و توسعه اقتصادی بر مبنای تولیدات اعم از کشاورزی و صنعتی تاکید کرد و گفت:نباید انتظار داشته باشیم که کشاورز خودش محصول تولید کند و خودش هم بفروشد، در این بین اما باید دولت کمک کند.

وی ضمن گلایه شدید از کم توجهی به تعاونی ها و تولیدات این بخش در شاهرود، بیان کرد: این امر باعث تاسف است که در یک‌سال اخیر همایشی برای تعاونی های برتر گذاشته شده اما در آن خیلی از تعاونی های ما مانند تعاونی روستایی اصلا حضور ندارند لذا این امر چرا باید صورت گیرد؟ آیا خودشان تمایلی نداشتند و یا دعوت نشدند؟ این مسائل باید رسیدگی شود، تعاونی نیازمند قشر خاص نیست وهرجا حمایت جمعی صورت گیرد یعنی کار تعاونی شکل گرفته است و این چندان چیز دشواری نیست که نتوانیم آن را در شاهرود ترسیم کرده و حمایت کنیم، باید تفکر تعاون محور داشته باشیم اما هدایت باید توسط دولت صورت گیرد.

جشنواره انگوردر حد و اندازه شاهرود برگزار نشد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلسبا یادآوری برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی تهران طییک‌ماه گذشته و حضور کشاورزانشاهرودی در این نمایشگاه، افزود: جای تاسف است کهحتی یک مسئول در آن همایش حضور نیافت آن هم مسئولی که وظیفه ذاتی اش، حمایت محسوب می شود، مدیران ما ماموریت دارند که از تولید حمایت کنند اما کسی به یک تولید کننده خسته نباشید هم نمی گوید، این مقوله در نمایشگاه فرش کشور نیز دیده شد که یک فرد از طرود، تولیدات شاهرود را به کشور نشان داد اما کسی اصلا او را ندید.

حسینی شاهرودی تاکید داشت: از سوی دیگر امروز در شاهرود همایشی به نام انگور در حال برگزاری است اما تمام چیزی که از این همایش به دست ما رسیده یک پوستر استو این برای ما که ادعا داریم دست بالا را در تولید این محصول با سالانه ۱۰۰هزار تن در کشور داریم، بسیار بد است، لذا این سوال پیش می آید که کدام دستگاه دولتی از این همایش حمایت می کند؟ چه کسی به میدان آمده است؟ و در آن حمایت های دولتی کجا دیده می شود؟ این را باید با همایش انگور در خراسان شمالی مقایسه کرد که دقیقا با همین موضوع شکل گرفت اما در آن رئیس جهاد کشاورزی استان، مسئول این همایش و دبیر آن رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی است.

وی ضمن بیان اینکهدر همایش انگور خراسان شمالی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امر باغبانی، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، استاندار خراسان شمالی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین و نمایندگان مجلس در آن حضور داشتند، خاطرنشان کرد:همچنین برنامه های وسیعی مانند همایش ها، کارگروه های تخصصی، سخنرانی ها، پنل های تخصصی و یک کار علمی، تخصصی و کاربردی در دست اجرا است که در نهایت یک پکیج ۲۰۰برگی نیز از اطلاعات و آمار این استان به مدعوان ارائه شدلذا باید پرسید این امر در شاهرود به کدام سمت پیش رفته است و حمایت های دولتی کجاست؟ این از جمله مشکلات شاهرود است.

حسینی شاهرودی تاکید داشت: امروز در شاهرود همتی که مردم دارند در مسئولان دیده نمی شود نمونه آن کمیته مردمی فرودگاه است که بدون کمک های دولتی ربع قرن این مجموعه را به سامان رسانده اند و همیشه پای کار بوده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار