امام جمعه دامغان:
امام جمعه دامغان بابیان اینکه باید در راستای تحقق پسته جهانی، پسته این شهرستان دربازارهای جهانی گام برداشت، گفت:برگزاری جشنواره ملی پسته فرصتی برای رشد و توسعه دامغان به شمار می رود.
کد خبر: ۴۹۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان صبح چهارشنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی پسته ایران به میزبانی تالار همایش جمعیت هلال احمر دامغان با بیان اینکه در بحث بسته بندی، ارز آوری پسته و ارائه هرچه بهتر این کالاباید به دنبال ثبت جهانی آن باشیم، ابراز داشت: این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت ها و داشته های شهرستان در ایران و جهان قلمداد می شود لذا باید با معرفی این محصول با برند دامغان در کشورهای خارجی ارزش افزوده خوبی را برای استان و این شهرستان فراهم کنیم.

حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان - کراپ‌شده

وی با اشاره به وسعت ۱۲ هزار و ۱۱۲ کیلومتر وسعت شهر دامغان افزود: باید کوشید رشد، نشاط و شادابی همراه با طراوت در جامعه ایجاد کرد تا بتوانیم دامغان را آنگونه که شایسته است به کشورهای جهان معرفی کرد.

امام جمعه دامغان با یادآوریاینکه این دیار از روزگار کهن پایتخت ایران بوده است و باید آثار فرهنکی و تاریخی دامغان مورد حمایت قرار گیرد، ابراز داشت: دامغانشرایط فرهنگی و تاریخی خوبی داردو برای ادعای این مطلب می توان به وجود پنج حوزه علمیه برادران و خواهران با یک هزار طلبه، ۱۱۰ روحانی معمم و ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی که ۱۱۰ اثر از این آثار به عنوان آثار ثبت شده ملیاشاره کرد.

حسینیان خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه دامغان شاگردانی را تربیت کرد که وجود ۲۲ امام جمعه و سه نمایندگی مقام معظم رهبری در استان ها از جمله این موارد است.

وی افزود:دامغان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۶۲۵شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز، ۳۳ آزاده سرافراز تقدیم و ۱۶ هزار رزمنده و بسیجی در مناطق عملیاتی حضور پررنگ داشتند.

چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از امروز و به مدت دو روز با حضور مهمانان خارجی و کشاورزان، کارشناسان و فعالان تولیدی و اقتصادی در دامغان جریان دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار