معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان از برگزاري مانور امداد و نجات و مقابله با سيلاب در دامغان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهندس محمد رضا خاموشی در جلسه سیل و مخاطرات دریایی استان سمنان كه به منظور بررسی برگزاری مانور امداد و نجات برگزار شد، گفت: احتمالاً اين مانور در یکی از سرشاخه های رودخانه دامغان رود که همواره در معرض تهدید سیلاب قرار دارد برگزار گردد.

وي همچنين به وظایف مهم کارگروه سیل و مخاطرات دریایی اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست های مداوم با حضور همه اعضای جلسه و عملیاتی نمودن طرح جامع سیل از مهمترین وظایف این کارگروه است.

دبیر کارگروه سیل و مخاطرات دریایی استان سمنان با تأکید بر آمادگی همه جانبه و تدابیر پیشگیرانه برای مواجهه با سیلاب در تمام فصول سال گفت: آگاهی رسانی و فرهنگ سازی جهت مواجهه با بروز سیلاب می تواند نقش بسیار مهمی را در کاهش میزان خسارات و خطرات ناشی از سیل ایفا نماید.

محمد رضا خاموشی از ظرفیتهای دستگاههای اجرایی به خصوص دستگاههای عضو این کارگروه به عنوان سرمایه ای ارزشمند نام برد و اظهار داشت: برای مدیریت سیل و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آن بایستی از ظرفیت تمام دستگاههای اجرایی استان استفاده نمود تا در مواقع بروز سیلاب با مدیریت های لازم میزان خسارت را به حداقل کاهش داد.

وي اظهار داشت: در این نشست سناریوی امداد و نجات سیلاب توسط نماینده هلال احمر استان ارائه و شرح وظایف هر یک از دستگاههای اجرایی مورد بحث و بررسی قرار مي‌گيرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنانادامه داد: مانور دور میزی و عملیاتی با هدف هماهنگی بیشتر اعضای کارگروه در قالب نظام نامه سیلاب در یکی از سرشاخه های رودخانه دامغان رود که همواره در معرض تهدید سیلاب قرار دارد برگزار مي‌گردد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مانور ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار