مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان از برگزاری نخستین گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی اتباع خارجی استان در چهارم محرم امسال با هدف بزرگداشت شهدای مدافع حرم خبرداد.
کد خبر: ۴۹۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 12 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید امیر علوی صبح سه‌شنبه در نشست فرهنگی هیئت‌های مذهبی اتباع و مهاجران خارجی استان سمنان که به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت اداره تبلیغات اسلامی سمنان با موضوع هماهنگی و برنامه ریزی مراسم عزاداری ماه محرم، صفر و اربعین حسینی برگزار شد، ضمن بیان اینکه مقررشدهاست که ستاد مردمی اربعینحسینی ویژه مهاجرانو اتباع خارجی دراستان تشکیل شود، افزود: یکی از اعضاء اصلی این ستاداز مسئولان هیئت‌های مذهبی اتباعاست.

سید امیرعلوی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان

وی تلاش برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن همایش اربعین حسینی (ع) را مهم دانست و ابراز کرد: اربعین نماد اتحاد و همدلی مسلمانان و نشانه‌ای از اقتدار اسلام ناب محمدی(ص) است.

اربعین فرصتی برای بیان نقاط قوت نظام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که جلسه کمیتهفرهنگی و آموزشیستاد اربعین حسینی به این نهاد واگذار شده است، گفت: تا کنون جلسات متعددی از سوی این کمیته برای برنامه ریزی مناسب برگزار شده است.

حجت الاسلام علی شکری با تاکید بر اینکه همایش بین المللی اربعین حسینی نقش قابل تجهی در معرفی اسلام ناب دارد، افزود:زائران باید در این سفر معنوی با اعمال و رفتار خودمروجدین اسلام باشند چرا که ما معتقد هستیم همایش بزر گ اربعین فرصت خوبی برای بیان و نشان دادن نقاط قوت و برجسته نظام و ارزش‌های انقلاب و فرهنگ شیعه دردنیا است که زائران باید به این مسائل توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری مقرر شده هر موکب دارای مسئول فرهنگی، روحانی، مداح و مبلغ زنباشد، افزود: در هر شهرستان استان سمنان یک همایش برای توجیح کردن زائران و آگاه کردن آنها با آداب و رسوم این سفر معنوی برگزار خواهد شد.

هیئت‌ها از باورهای نادرست دور باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از مسئولان هیئت های مذهبی خواست تا از باورهای نادرست و آداب اشتباه در مراسم عزاداری جلوگیری کنند،چرا که دشمنان به دنبال سوء استفاده از هر گونه اشتباه و بدعت ما در عزاداری ها هستند.

در خاتمه این نشست با رای گیری انجام شده از مسئولان هیئات مذهبی پناهندگان استان سمنان محمد علی منیری با بالاترین رای به عنوان یکی از اعضاء ستاد مردمی مشخص و در این راستا ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع و مهاجران خارجی استان سمنان شامل دو نفر خیر پناهنده، یک دانشجو و یکی از روحانیان افغان تشکیل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار