شهردار رودیان خبرداد:
شهردار رودیان از برگزاری همایش انگور رودیان در 22 شهریوماه امسال در رودیان از توابع شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۴۹۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 11 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسن خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: انگور از مهمترین محصولات باغی در شهرستان شاهرود و از جمله در رودیان است و انگور منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 80 هزار تن انگور در شهرستان شاهرود برداشت می شود اضافه کرد: بخش اعظم انگور شاهرود و حدود 50 هزار تن آن در تاکستان‌های رودیان برداشت می‌شود.

خانی از سرخ فخری به عنوان مهمترین اقلام انگور در رودیان نام برد و گفت: بخش عمده این محصول که ظرفیت بالایی برای انبارداری و مصرف در زمستان دارد در سردخانه‌ها و انبارهای رودیان نگهداری و در فصل مناسب عرضه می‌شود.

این مدیر شهری از برگزاری یک کارگاه آموزشی و برپایی مرکز عرضه و نمایشگاه تولیدات کشاورزی در حاشیه این جشنواره و همایش ملی خبر داد و افزود: حسن حیدری از محققان بین‌المللی و شناخته شده در حوزه انگور در کارگاه آموزشی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

شهردار رودیانعرضه انگور و مشتقات این محصول باغی را از دیگر برنامه‌های جنبی همایش انگور رودیان برشمرد و گفت: برخی مشتقات انگور و از جمله آبغوره، انواع شیره انگور، کشمش و..از جمله محصولاتی است که در نمایشگاه جنبی همایش عرضه خواهد شد.

دبیر جشنواره انگور رودیان با اشاره به ظرفیت‌های رودیان در حوزه محصولات باغی و از جمله انگور بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری در این بخش تاکیسد کرد و افزود: باید زمینه جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول در رودیان فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی به اقتصاد باغداران و روستاییان کمک زیادی می‌کند خاطرنشان کرد: شرق استان سمنان از ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش می‌تواند به رونق تولیدات کشاورزی در منطقه کمک شایانی کند.

رودان یا رودیان از شهرهای شهرستان شاهرود است که کار عمده مردم آن کشاورزی است. رودیان بالغ بر سه هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات باغی و زراعی و از جمله انگور دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار