مجتهد فعال و افشاگر سعودی می گوید که به دستور محمد بن سلمان، شاهزاده عبدالعزیز بن فهد پسر شاه پیشین عربستان بازداشت شده است.
کد خبر: ۴۹۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 10 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، مجتهد فعال توییتری و افشاگر اخبار دربار آل سعود تأکید کرد که «عبدالعزیز بن فهد بن عبدالعزیز» پسر شاه پیشین عربستان روز چهارشنبه هفته گذشته در یکی از قصرهایش در جده بازداشت شده است.

بر اساس این خبر شاهزاده عبدالعزیز بن فهد که از منتقدان تحولات اخیر در روابط کشورهای عربی به ویژه سیاست های امارات به شمار می رود، هفته گذشته روز چهارشنبه ۶ سپتامبر در صفحه توییتر خود نوشته بود که بعد از ادای فریضه حج در حال آماده سازی برای سفر است و تأکید کرده بود که زندگی او در معرض خطر است و در صورتی که به وسیله گروهی که نام نبرده ترور شود نتواند از عربستان خارج شود.

حالا مجتهد تأکید کرده که شاهزاده عبدالعزیز روز چهارشنبه در قصرش در جده مورد محاصره قرار گرفته و به وسیله نیروهای امنیتی نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بازداشت شده و به محل نامعلومی انتقال داده شده است.

به گفته مجتهد «جوهره بنت ابراهیم بن عبدالعزیز» مادر این شاهزاده سعودی هم، تلاش کرده طی چند روز گذشته اطلاعاتی از وضعیت پسرش دریافت کند یا با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان تماس بگیرد که موفق به این کار نشده است.

مجتهد تأکید کرد که نقشه محمد بن سلمان برای همه مخالفان و معترضان در خاندان حاکم این است که همه را بدون هیچ مصونیت یا نرمشی به زندان انداخته و این موضوع شامل حال فرزندان ملک عبدالعزیز یعنی عموهای خودش هم می شود.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که در طول چند روز گذشته اخباری مبنی بر آماده باش امنیتی در عربستان به منظور کناره گیری ملک سلمان از تخت پادشاهی به سود پسر جوانش محمد بن سلمان گزارش شده است. از سوی دیگر با بالا گرفتن بحث و جدل بر سر سرنوشت عبدالعزیز بن فهد هشتگی برای حمایت از او در فضای مجازی به راه افتاده است.

پیش از این شبکه بی بی سی مستندی پخش کرده بود و در آندرباره نقش شاهزاده عبدالعزیز بن فهد در بازداشت یکی از عموزاده هایش در سویس و بازگرداندن او به عربستان سخن گفته بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار