مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: تاکنون سرمایه‌گذارانی از 20 کشور و 40 فعال اقتصادی از ایران برای شرکت در همایش سرمایه‌گذاری استان در آبان 96 در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۴۹۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 07 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، امیر خلیلی خواه در گفت وگو با ایرنا افزود: تفاهم نامه های اقتصادی و همایش های سرمایه گذاری فرصتی ارزشمند برای افزایش اشتغال در سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته بیش از هفتاد هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در سمنان با فعالان اقتصادی منعقد شده است که با عملیاتی شدن 100 درصدی آن، بیش از هشتاد هزار شغل در این استان ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و تا زمانی که به فعالان اقتصادی در کشور به معنی واقعی حمایت نشود، نمی توان اشتغال پایدار در ایران اسلامی ایجاد کرد.

خلیلی خواه اضافه کرد: نرخ بیکاری کمتر از پنج درصد برای استان سمنان در چند سال آینده هدفگذاری شده است که امیدواریم با راهکارهای منسجم این طرح جامع عملیاتی شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: باید برای افزایش توسعه اقتصادی در کشور ، منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی یک اصل باشد .

خلیلی خواه گفت: عملکرد بانک های عامل استان سمنان برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار با ارایه تسهیلات رونق تولید بسیار چشمگیر بود و برای امسال هم این برنامه راهبردی برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار