دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان گفت: سفیران سه کشور برای انجام رایزنی های تجاری همزمان با برگزاری جشنواره پسته به دامغان سفر می کنند.
کد خبر: ۴۹۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 07 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، رضا زارع زاده در گفت و گو با ایرنا، افزود: به منظور ارتباط تجاری بیشتر ایران با دنیا در ارائه محصول پسته و دستاوردهای علمی این محصول، تا کنون سه سفیر خارجی برای حضور در جشنواره ملی پسته امسال در دامغان اعلام آمادگی کردند که برای حضور این سفیران در حال رایزنی هستیم.

زارع زاده، انعقاد قراداد باغداران دامغانی با تاجران و بازرگانان داخلی و خارجی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره ملی پسته امسال در دامغان اعلام کرد و گفت: امیدواریم در این جشنواره بتوانیم بستری را برای تعاملات هر چه بیشتر بین باغداران و تاجران و بازرگانان فراهم کنیم و سطح علمی باغداران منطقه را افزایش دهیم.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان گفت: در این جشنواره به دنبال انعقاد تفاهم نامه به صورت مستقیم با نظارت دستگاه های مربوطه بین باغداران دامغانی و تاجران داخلی و خارجی هستیم.

زارع زاده، از برگزاری کارگاه های آموزشی عمومی برای باغداران در چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان خبر داد و افزود: باغداران و کشاورزان باید برای بازدهی بیشتر محصولات خود، از رویکرد سنتی و قدیمی در پرورش این محصول دست‌برداشته و به سمت فناوری های روز حرکت کنند که یکی از اهداف این جشنواره، آشنایی باغداران دامغانی با صنایع و فناوری های نوین است.

وی اضافه کرد: جشنواره پسته دامغان در سطح مناسب و وسیعی با همکاری فرمانداری، جهادکشاورزی، شهرداری، شورای اسلامی شهر، ادارات و سازمان های مرتبط به شکل رسمی و بین‌المللی از سال 1392 کار خود را آغاز کرده است.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان اضافه کرد: چهارمین جشنواره ملی پسته ایران – دامغان از 20 شهریور 96 با افتتاح نمایشگاه این جشنواره در محل تالار همایش های جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان با حضور کشاورزان ، کارشناسان ، فعالان اقتصادی و صنعتی حوزه تولید و عرضه پسته و با شرکت سفرای کشورهای خارجی و مقام‌‌ها و مسوولان استان سمنان و کشور به طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد : نمایشگاه عرضه محصولات ، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی با نگاه ویژه به تولید و عرضه محصول پسته و صنایع غذایی و دستی با پیش بینی 60 غرفه از 10 استان کشور در مجموعه سالن ورزشی جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان افتتاح می شود که از 20 الی 24 شهریور96 برپا خواهد بود.

وی افزود: جشنواره ملی پسته دامغان از روز 22 شهریور96 به مدت 2 روز با فعالیت 10 کمیته و 50 نیروی فعال کار خود را آغاز خواهد کرد.

دبیر سومین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان، از برگزاری آیین شکرگزاری پسته در یکی از روزهای جشنواره و در یکی از باغات پسته این شهرستان خبر داد و افزود : شکرگزاری از این نعمت الهی که با وجود آن اقتصاد شهرستان دارای رونق است، امری واجب است که در این جشنواره در یکی ازباغات شهرستان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد : استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری، کمک به ایجاد اشتغال در این بخش از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رضا زارع زاده افزود: تجلیل از پنج باغدار نمونه پسته و اهدای لوح تندیس جشنواره و استفاده از ظرفیت این باغداران برای تمامی کشاورزان از دیگر برنامه های چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان است.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان تصریح کرد: توجه به موضوعات علمی و پیگیری دستاوردهای سال های گذشته این جشنواره جزو اولویت های ستاد چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان است.

برداشت پسته از باغ‌های استان سمنان به سه تن در هکتار افزایش یافته است و پیش بینی می شود برداشت پسته از 19 هزار هکتار باغات استان به 45 هزار تن برسد.

تولید انواع محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی گذشته حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی کشاورزی در این استان 33 درصد افزایش یافت، در استان سمنان 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف فعالیت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار