سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان:
سرپرست اداره کل حمل و نقل وپایانه های استان سمنان ضمن اشاره به اجرای طرح ارتقای ایمنی در ۶۰ مدرسه حاشیه راه‌ استان گفت: در یک‌سال گذشته هیچ دانش آموزی در راه های استان جان نباخته است.
کد خبر: ۴۹۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 06 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، احسان منصور کیایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حوادث اخیر جاده ای برای دانش آموزان هرمزگانی،با تاکید بر ایمن سازی راه ها و همچنین معابر بین شهری که در کنار مدارس شهری و روستایی استان سمنان قرار دارند، بیان داشت: در سال ۹۵ آمار تلفات جانی دانش آموزان در راه های استان صفر بوده که این امر نشان می دهد اقدامات این حوزه نتیجه بخش بوده است.

وی افزود: تصادفات و تلفات ناشی از ایمن نبودن مدارس حاشیه جاده ها همواره جان بسیاری ازدانش آموزان را به خطر می اندازد و از آنجا که خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را به دست مجموعه آموزش و پرورش می سپارند، قطعاً حوادث تلخ این حوزه تا مدت ها در یاد مردم می ماند که نمونه آن در مقوله اتوبوس دانش آموزان میناب دیده می شد لیکن مجموعه حمل و نقل و پایانه ها به دلیل عدم تکرار چنین حوادثی، قطعاً رویکرد ایمن سازی راه های حاشیه شهرها را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنانبیان داشت: ایمنی تردد دانش آموزان و نرخ بالای تصادف وسائل نقلیه با دانش آموزان دو دغدغه مهم این اداره کل و همچنین مجموعه راه و حمل و نقل در سطح کشور است که در این راستا تفاهم نامه های همکاری بین این سازمان و آموزش پرورش، پلیس راه و ... منعقد شده است.

منصور کیایی ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها را به عنوان یک طرح مهم در سطح کشور و استان سمنان دانست و بیان داشت: طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس در ۲۰ مدرسه حاشیه راه های استان سمنان از ابتدای سالجاری آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت تا شاهد رفع نقاط حادثه خیز همزمان با نخستین روز مهرماه سال۹۶ باشیم.

وی افزود: این سیاست حمل و نقل و پایانه ها البته در طول سال و همچنین سال آتی نیز تداوم خواهد یافت که این اقدامات زیر مجموعه طرح بزرگتری به نام «طرح های ارتقای ایمنی در ۶۰مدرسه حاشیه راه های استان سمنان» است که قریب بهشش هزار دانش آموز توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تحتپوشش قرار می گیرند.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان، با بیان اینکه «طرح های ارتقای ایمنی در ۶۰مدرسه حاشیه راه های استان سمنان» دارای دو بخش فیزیکی شامل رفع موانع و ایمن سازی و همچنین فرهنگی شامل آموزش به دانش آموزان برای تردد ایمن خواهد بود، تاکید داشت: توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام های آموزشی، ترافیکی، حضور کارشناسان و مربیان در مدارس، آشنایی با مفاهیمی مانند زیرگذر، پل روگذر و ...، لوازم التحریر مزین به علائم رانندگی، آموزش نکات ایمنی و ترافیکی به دانش آموزان در قالب گروه‌های نمایشی و ... در زمره بخش های فرهنگی این طرح هستند که با همکاری آموزش و پرورش و ناجا صورت می گیرد.

منصور کیایی با بیان اینکهدر بخش فیزیکی نیز رفع عوارض راه، ایمن سازی، علائم، سرعت گیر، چشم گربه ای و ده ها مورد دیگر در دست اجرا است، افزود: همچنین مدارسی که در حاشیه راه‌ ها قرار دارند، شناسایی و فضای اطراف مدارس با انواع تابلوها و تجهیزات هشدار دهنده تجهیز می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار