در آیین تجلیل از تعاون گران و کارآفرینان برتر استان؛
به گزارش تابناک سمنان، نماینده مرم سرخه، مهدیشهر، سمنان در مجلس با بیان اینکه نقدینگی باید به سوی جذب سرمایه گذار و تعاونی‌ها حرکت کند، گفت: برنامه محوری به جای فرد محوری در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 06 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی پیش از ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از تعاون گران و کارآفرینان برتر استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بابیان اینکه در بحث تعاونی‌ها طبق سیاست‌گذاری‌ها و تأکیدات اصل ۴۴ قانوناساسی و مصوبات قانون پنج‌ساله ششم توسعه، ۲۵ درصد فعالیت های اقتصادی باید در بخش تعاونی‌ها صورت گیرد، ابراز داشت: در بحث تعاونی‌ها باید پرسید چرا تاکنون نتوانستیم به این نقطه مطلوب دست‌یابیم و تنها در پنج الی شش درصد از ۲۵ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: اینکه چرا نتوانستیم به این نقطه مطلوب دست‌یابیم به بخش فرهنگی مربوط می‌شود که معمولاً تعاون در کارهای مثبت سخت‌تر صورت می‌گیرد و این به بحث‌های کارشناسانه نیاز دارد تا بخش فرهنگی حل شود لذا باید در فرهنگ تعاون و همکاری که ریشه در دین اسلام دارد، توجه بیشتری شود.

عضو خانه ملت بابیان اینکه فضای حاکم در کشور توسط دشمنان و سرمایه‌گذاران و کسانی که می‌خواهند بافرهنگ ایران آشنا شوند، رصد می‌شود، ابراز داشت: متأسفانه ابزارهای تبلیغاتی دست دشمنان قرار دارد و با استفاده از آن و بزرگ‌نمایی و تشدید مشکلات موجود فضای نامطلوب سرمایه‌گذاریرا به مردم دنیا معرفی می‌کنند.

همتی در ادامه با بیان اینکه هر حرکت نامعقول تأثیرات منفی در اقتصاد ما دارد،تصریح کرد:تأثیر سیاست بر اقتصاد در کشورهای توسعه‌یافته عدد بسیار پایین حدود دو درصد است ولی در ایران و به‌خصوص بر روی مسائلی دست می‌گذارد که چیزی جز ضرر و زیان نیست و این رقم به ۵۵ درصد می‌رسد، لذا مگر اقتصاد ایران چقدر توانمندی دارد که بتواند این موج‌های سنگین را تحمل کند؟

وی افزود: زمانی موج‌های سونامی وار را به‌سوی اقتصاد کشور روانه می‌کنیم این شرایطتا کی می‌تواند دوام داشته باشد، سرمایه‌گذار مانند یک شکاری است که باید با فن‌های لازم آن را شکار کرد ما نه‌تنها آن را رعایت نمی‌کنیم بلکه خیلی از مواقع جای‌جای کشور مترسک‌هایی گذاشتیم که تبدیل به سمی مهلک برای کشور شدند و باید جلوی آن را گرفت.

نماینده مردم سرخه، مهدی‌شهر وسمنان در مجلس شورای اسلامی عوامل داخلی و خارجی درایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری موثر هستند، ابراز داشت:باوجود فساد اداری، ریسک سرمایه‌گذاری و شرایط موجود،سرعت انجام کارهای اداری در کشور بسیار کند است که با این شرایط اگر خود را به‌جای سرمایه‌گذار قرار دهیم آیا حاضریم وارد این فضا شویم؟

همتی در ادامه تصریح کرد: در کنار سیاست‌های غلط بانکی و وجود قاچاق، سرمایه‌گذارقادر به ادامه فعالیت نخواهد بود، حال در این شرایط بسیار سخت آیا باید ۶۵ میلیارد دلار طبق برنامه ششم سرمایه‌گذاری محقق شود؟لذا باید به‌جای فرد محوری، برنامه محوری را دستور کار قرار دهیم.

در این مراسم جمعی از تعاونی های برتر استان سمنان تقدیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار