بی‌بی‌سی فارسی که یدطولایی در تحریف و وارونه نشان دادن موضوعات و مسائل دارد، این بار دست به تحریف موضع روشن و قاطع کیهان در قبال ادعای القایی این روزها درباره تمایل برای تبدیل شدن به کره شمالی زد.
کد خبر: ۴۸۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸ 06 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

سرمقاله دیروز روزنامه با تیتر «جهنم شمالی یا بهشت جنوبی؟!» به این موضوع می‌پرداخت که دوگانه القایی و ادعایی رسانه‌های غربی و همفکران داخلی آنها درباره اینکه یا باید کره شمالی باشید یا ژاپن و کره جنوبی، دوگانه‌ای جعلی است. بی‌بی‌سی در بخش بررسی مطبوعات ایران، تیتر سرمقاله کیهان را برعکس کرده و نوشت: «شمال بهشتی و جنوب جهنمی» و در ادامه مدعی شد؛ «کیهان در سرمقاله خود به دفاع از کره شمالی در مقابل کره جنوبی و ژاپن پرداخته و مدعی شده که رسانه‌های جهانی کوشش می‌کنند تا این تقلب را جا بیندازند چرا که ژاپن، آلمان، کره جنوبی و کشورهایی از این دست که ده‌ها سال است زیر سلطه سیاسی و حتی نظامی آمریکایی‌ها هستند، مدینه فاضله و آرزو و الگو معرفی می‌شوند و کشورهایی مانند کوبا و ونزوئلا و کره شمالی، جهنم‌هایی که باید مایه عبرت دیگران باشند...»


نکته جالب آنکه این وارونه‌نمایی و دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی پس از آن صورت گرفته است که پیش از آن به نقل از یک روزنامه زنجیره‌ای مدعی شده است عده قلیلی در ایران به دنبال تبدیل کشور به کره شمالی هستند. حال آنکه در سرمقاله کیهان دوراهی مذکور رد شده و نوشته شده بود: «ما نه می‌خواهیم ژاپن باشیم و نه کره شمالی.

ما می‌خواهیم و باید خودمان باشیم. جمهوری اسلامی ایران و به قول حضرت امام راحل(ره) نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. جمهوری اسلامی نیز بعد از ۳۸ سال با تمام فراز و فرودهایش، عبارت و مفهوم غریب و ناشناخته‌ای نیست. اگر قرار بود این یا آن را سرلوحه و سرمشق خود بدانیم، دیگر چه نیازی به شعار مبنایی نه شرقی نه غربی وجود داشت؟ اصلاً برای چه انقلاب کردیم؟!...» و کل موضوع آن بود که هر دو سوی این دوگانه را رد می‌کرد.


همسویی بی‌بی‌سی و رسانه‌های زنجیره‌ای در وارونه‌نمایی و پراکندن چنین القائات و شبهاتی در جامعه البته عجیب و دور از انتظار نیست. چرا که بی‌بی‌سی فارسی را هم دوستان فراری همین رسانه‌های معلوم‌الحال اداره می‌کنند و در آن می‌نویسند. این ارتباط تا جایی است که برخی از آنها گاهی مطالب تحلیلی بی‌بی‌سی را هم بدون کم و کاست در روزنامه‌های خود منتشر می‌کنند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار