رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان مطرح کرد:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌عنوان یک بازار جدید و خریدار کالاهای باکیفیت ایرانی نام برد و گفت: گاهی یک تصمیم به‌هنگام می‌تواند بازار بزرگی را به روی ما باز کند.
کد خبر: ۴۸۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 20 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، سعید ترکمان دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به تحولات اخیر در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اشاره و اظهار کرد: گشوده شدن بازار قطر به روی بخش خصوصی ما فرصت خوبی برای عرضه تولیدات باکیفیت ایرانی بود.

وی از توجه برخی کشورهای دیگر این منطقه به بازار ایران خبر داد و افزود: الان بخش‌هایی از بازار کویت هم متوجه ظرفیت‌های تجاز و تولیدکنندگان ایرانی شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

این فعال صادراتی با بیان اینکه این کشورها حالا متوجه شدند که تاکنون برخی کشورها و از جمله عربستان کالاها را با قیمت بالاتری به آنها فروختند تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهادهایی از این کشورها به تولیدکنندگان ایرانی شده و این مهم نتیجه یک تصمیم درست و به‌موقع است.

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانع پیش روی صادرات گفت: رفع برخی از این موانع و رفع مشکل ترافیک کالاها سبب شد کهایران بازارهای تازه‌ای فتح کند و این نتیجه تصمیمات درست دولت است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان از برجام به عنوان یک شاخص عملکردی مثبت در دولت روحانی اشاره کرد و افزود: فعالان اقتصادی الان در حال چیدن میوه‌های برجام هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص نقش حمایتی بانک‌ها بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تاکید و تصریح کرد: بانک‌ها آنگونه که شایسته بوده در این بخش حمایت نکردند.

ترکمان دهنوی ادامه داد: بانک‌های ایران در 40 سال گذشته تسهیلاتی که در ایران داده شده از میزانی که در توسعه صادرات صرف شده بیشتر بوده است اما سود و بهره بالای بانکی همچنان از مشکلات جدی تولیدکنندگان ما است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، ضوابط و اعطای تسهیلات بانکی را بسیار پیچده برشمرد و گفت: با توجه به شرایط و ضوابط بانکی باید با هدف توسعه صادرات، بانک‌ها و خصوصا بانک‌ها تخصصی از واحدهای خرد و متوسط که صادرات زیادی هم دارند حمایت بیشتری کنند.

وی از متولیان امر صادرات در دستگاه‌های دولتی خواست تا تشریفات اداری را روان‌تر کنند تا صادرکننده بتواند با تمرکز و سهولت بیشتری کالای تولید داخل را صادر کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار