رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان‌های سمنان و سرخه گفت: بر اساس شاخص متوسط تعداد نانوایی نسبت به جمعیت، 50 واحد صنفی تولید نان در این 2 شهرستان بیشتر از نیاز مجوز گرفته اند.
کد خبر: ۴۸۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 20 August 2017
به گزارش تابناک سمنان، رجبعلی جعفریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 150 واحد نانوایی در شهرستان های سمنان و سرخه 50 واحد فراتر از میزان نیاز است و این امر باعث کاهش کیفیت تولید، افزایش تخلفات و تعطیلی نانوایی‌ها می شود.

وی یادآور شد: به ازای هر 2 هزار تا 2 هزار و 200 نفر به یک واحد نانوایی نیاز است، در حالی که در سمنان 150 واحد نانوایی وجود دارد که نشان دهنده مازاد بودن 30 تا 40 درصدی واحدهای نانوایی است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان‌های سمنان و سرخه تصریح کرد: طبق آمار کشوری، هر واحد نانوایی روزانه باید به میزان هشت کیسه آرد نان پخت کند، در حالی که واحدهای نانوایی شهرستان های سمنان و سرخه به طور میانگین روزانه سه تا چهار کیسه آرد پخت می کنند.

وی با اشاره به این که در گذشته به دلیل وجود بخشنامه ای، تعداد محوزهای واحدهای نانوایی در سمنان و سرخه افزایش یافت، خاطرنشان کرد: این بخشنامه کارشناسی نبوده و امنیت شغلی فعالان این حوزه را از بین برده است.

جعفریان بیان داشت: نظارت های روزانه مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان به همراه اتحادیه نانوایان انجام می شود و بیشترین شکایت مردم سمنان و سرخه از بی‌کیفیتی نان است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان سمنان گفت: آرد یارانه ای به قیمت هر کیسه 35 هزار تومان و به قمیت آزاد هر کیسه 50 هزار تومان به فروش می رسد.

استان سمنان حدود 700 واحد نانوایی دارد و هفت واحد نان سنتی خشک در شهر سمنان فعال است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: تجارت ، اصناف ، نانوایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار