نماینده مردم دامغان در مجلس خبر داد:
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای توانمندسازی روستاها و همچنین جلوگیری از مهاجرت، ۸۰درصد اعتبارات شهرستان صرف عمران و آبادانی روستاها می‌شود.
کد خبر: ۴۸۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 20 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو باخبرنگار مهر، ضمن اشاره به اختصاص ۸۰ در صد اعتبارات دامغان با هدف کمک به رشد و توسعه و آبادانی به روستاها، بیان داشت: همه روستاهای شهرستان ظرفیت بالقوه ای برای رشد و توسعه دارند که باید در راستای کاهش مهاجرت روستاییان به شهر بالفعل شوندلذا از مدیران دستگاه های اجرایی می خواهیم تا در راستای توسعه، رشد و آبادانی روستاها اهتمام داشته باشند.

ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی

وی به اجرای توانمند سازی روستاها از سوی دولت اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۳۹ روستا در استان سمنان انتخاب شدند که سهم دامغان از محل اجرای این طرح ۱۰روستا بود که در نهایت با تلاش های صورت گرفته در سطح استان، سهم اعتبارات دامغان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و امروز تنها خواسته ما این است که مدیران دستگاه های اجرایی در جذب این اعتبارات تلاش کنند.

تولید پسته دامغان گسترش یابد

عضو خانه ملت با بیان اینکه باید روحیه مطالبه‌گری را در مردم تقویت کرد، گفت: این کار می توانند با بهره گیری از تمام توان و امکانات شهرستان به رشد و توسعه شهر و روستاها در تمامی ابعاد کمک کند،برای مثال امروز یکی از راه های تحقق این مهم توسعه باغات و کشاورزی به ویژه پرورش پسته است که با آب موجود نیز می توانیم حدود ۵۰هزار هکتار پسته کشت کنیم و شاهد درآمد سالانه ۳۰۰هزار میلیارد تومانی باشیم.

حسن بیگی با بیان اینکه تامین ۲۰۰میلیون متر مکعب آب برای رونق کشاورزی دامغان در زمره برنامه های مسئولان شهرستان است، تاکید کرد: اگر این امر تحقق پیدا کند می توانیم در ۲۰۰ هکتار اراضی محصولپسته کشت کنیم.

وی بااشاره به اینکه در کشور ما پول وجود دارد، اما برای داشتن آن باید تلاش کرد، افزود: مجلس شورای اسلامی برای اجرای کارهای فرهنگی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار دستگاه های متولی فرهنگی قرار داده و اگر ما بنشینیم و بگوئیم پول نیست کاری صورت نداده ایم لذا باید با تلاش این اعتبارات را جذب و هزینه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار