مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان:
مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از افتتاح دو مرکز فرهنگی در استان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: مرکزسیار روستایی سرخه و میامی با اعتبار ۲۹۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۸۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 19 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی جمال صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در کانون پرورش فکری سمنانضمن تشریح برنامه های این کانون در هفته دولت، بیان کرد: دو طرح در حوزهاستان با اعتبار۲۹۰میلیون تومان در میامی و سرخه افتتاح می شود که با گشایش این دو مرکز، تعداد مراکز شهری و روستایی استان به ۲۴ افزایش می‌یابد و این مراکز با هدف افزایش سطح پوشش خدمات به نقاط مختلف و با اولویت مناطق محروم راه‌اندازی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت بیشتر خیران در بخش‌های فرهنگی و آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اظهار داشت: کمک‌های خیران به اداره‌کل بسیار یاری‌رسان است و در صورت نبود خیران این اداره‌کل از نظر مالی به مشکل برخواهد خورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به آسیب جدی بی‌علاقگی کودکان به کتاب، گفت: بزرگ‌ترین مشکل امروز کودکان و نوجوانان، نداشتن مطالعه است و طی سال‌های اخیر امانت‌بردن کتاب‌ها از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان بسیار افت کرده است و کودکان و نوجوانان رغبت کمتری برای مطالعه کتاب دارند.

جمال راهکار اصلی آشتی کودکان با کتاب را تشویق خانواده‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: نقش خانواده‌ها برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه بیشتر، بسیار پر رنگ است و خانواده‌ها نیز باید این موضوع را جدی بگیرند.
جمال همچنین بیان داشت: در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری نمی‌توان با فضای مجازی مبارزه کرد؛ ولی باید کودکان و نوجوانان به این مهم پی ببرند که هیچ‌گاه فضای مجازی جای کتاب را نخواهد گرفت.

وی با بیان اقدامات اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای فعال کتابخوان بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به اردوی همدان اعزام شدند و امسال نیز اعضای فعال مناطق محروم و روستایی در دهه اول شهریورماه سال جاری به مازندران اعزام خواهند شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی در مهر ۹۶، یادآور شد: نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی‌اسلامی به‌همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌مدت ۲۰ روز در شهریورماه برپا می‌شود.

جمال با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: کانون از سال‌های گذشته، تولیدکننده انواع بازی و سرگرمی بود و مردم نیز باید از تولید ایرانی با خرید محصولات این نمایشگاه حمایت کنند.

وی همچنین از تجلیل خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان در سمنان خبر داد و گفت: بازتاب فعالیت‌های متنوع و شاخص اعضا و مربیان کانون پرورش فکری را حاصل تلاش فعالان عرصه خبرنگاری و اطلاع‌رسانی برشمرد و خواستار توجه بیشتر به حوزه کودک و نوجوان شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار