آیت الله سید محمد شاهچراغی در آخرین نماز جمعه سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: آیت الله سید محمد شاهچراغی در آخرین نماز جمعه مردادماه که به در مصلای سمنان برگزار شد، با بیان اینکه سربریده شهید حججی صحنه عاشورا را زنده کرد، گفت: انتقام خون این شهید توسط فرماندهان سپاه گرفته می شود.
کد خبر: ۴۸۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 18 August 2017

به گزارش تابناک سمنان: آیت الله سید محمد شاهچراغی در آخرین نماز جمعه مردادماه که به در مصلای سمنان برگزار شد، با بیان اینکه سربریده شهید حججی صحنه عاشورا را زنده کرد، گفت: انتقام خون این شهید توسط فرماندهان سپاه گرفته می شود.

شهید حججی صحنه عاشورا را زنده کرد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین با بیان اینکه سربریده شهید حججی صحنه عاشورا را زنده کرد، گفت: انتقام خون این شهید توسط فرماندهان سپاه گرفته می شود.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکهخون شهدا، نشان دهنده راه حق از باطل است، تصریحکرد: همانطور که فرماندهان سپاه نیز در نخستین واکنش ها به شهادت شهید حججی، بیان کردند، انتقام خون این عزیز به سختی از داعشان کافر، گرفته می شود.

وی افزود: شهید حججی کار بزرگی انجام داد و این کار باعث شد تا در تاریخ ایران اسلامی جاودانه شود و همچنین به ما یادآوری کرد که همواره باید قدردان خون شهدا باشیم که برایمان امنیت، عزت و افتخار را به همراه می آورند همچنین درباره شخصیت والای شهید حججی باید گفت این جوان ولایتمدار، اخلاص را سرلوحه کار خود قرار می داد که حضور او در کارهای فرهنگی، اردوهای جهادی و ... نشان گر این امر بود لذا از آنجا که همواره گفته اند عاشقان شبیه معشوق می شوند، خداوند مقرر ساخت تا شهادت او نیز مانند مولایش امام حسین(ع) رقم بخورد.

تخصص ، همدردی با مردم و پیروی از ولایت شرایط افراد کابینه باشد

آیت الله شاهچراغی در دیگر بخش سخنان خود به مقوله کابینه دوازدهم و همچنین مقوله ولایتمداری به مثابه مهمترین رکن رای اعتماد به وزراء اشاره کرد و بیان داشت: کابینه باید از افرادی که متخصص هستند و رنج کشیده اند تشکیل شود تا درد مردم را بفهمند از سوی دیگر این انتظار از نمایندگان مردم وجود دارد تا به وزرایی رای اعتماد دهند که در راه ولایت حضرت مهدی(عج) گام بر می دارند.

وی افزود: نمایندگان ملت باید در انتخاب خود دقت فراوانی کنند چرا که آینده مملکت اسلامی را قرار است به دست یک کابینه بسپارند لذا باید افرادی در کابینه حضور یابند که رونق اقتصادی و فرهنگی را به کشور هدیه کنند.

نخستین روز شهریور ماه روز ازدواج است

وی افزود: نخستین روز شهریور ماه یادآور ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج است لیکن مسئولان باید از این فرصت ها برای تسهیل در امر ازدواج جوانان، برگزاری ازدواج های آسان و همچنین فرهنگ سازی در تسهیل این امر خدا پسندانه استفاده کنند تا شاهد بالا رفتن سن ازدواج نباشیم.

امام جمعه سمنان، گفت: دولت باید به جوانان ما کمک کند و در این راه تسهیلات مرتبط با ازدواج می بایست با سرعت بیشتر و همچنین با مبلغ بالاتر در اختیار جوانان قرار گیرد اما در عمل اینگونه نیست.

وی در ادامه سخنان خود گناه را یکی از معضلاتی دانست که برکت را از جامعه می برد و افزود: ترک گناه دشوار نیست مگر آنقدر توسط انسان تکرار شود که در آن کهنه شود لیکن باید فرصت توبه را از خود دریغ نکنیم و نگذاریم گناهان آنقدر با ما همراه باشند که در ما نهادینه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار