بخشدار امیرآباد:
بخشدار امیرآباد گفت: برای نخستین بار طرح توانمند سازی روستایی در پنج روستای این بخش شامل حسن آباد، دروار، رشم، عبدالله آباد، کوه زر وصید آباد اجرا می شود.
کد خبر: ۴۷۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ 09 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، رضا اردکانی عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در بخشداری امیریه دامغان ضمن بیان اینکه طرح توانمندسازی روستایی در ۱۰ روستای دامغان اجرا می شود که سهم بخش امیرآباد از اجرای این طرح پنج روستا است، تاکید کرد: ۸۰ پروژه در این قالب برای امیریه تعریف شده که این پروژه ها شامل منابع ذخیره آب شرب، راه های دسترسی روستایی، ایجاد علائم راهنمایی و رانندگی، شن ریزی معابر، جدول گذاری، احداث شبکه برق، ارتقاء ظرفیت مخابرات، ایجاد چندین طرح اشتغال خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی هستند.

وی تاکید کرد: در سال جاری برای اجرای پروژه های راه و ترابری یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که صرف اجرا و تکمیل پروژه راه سازی محور ابزار مهدی به امیریه و عبدالله آباد به روستای علیان خواهد شد.

بخشدار امیریه بیان کرد: یک پروژهدر بخش امیرآباد با عنوان پروژه ملی احداث و تکمیل محور دامغان- معلمان- جندق در دست اجرا است که اتمام آننقش مهم و اساسی در رشد و توسعه اقتصادی بخش و شهرستان به همراه دارد.

اردکانی بیان کرد: بخش امیرآباد به مرکزیت شهر امیریه دارای ۸۴ روستا است که از این تعداد ۳۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت وجوددارد و بیش از ۱۲ هزار نفر در آنهاسکونت دارند همچنین این بخش با ۲۷ دهیاری مصوب و سه دهستان صرصر، قهاب رستاق و تویه دروار در جنوب غربی شهرستان واقع شده است.

ویکمبود آب شرب را مهمترین معضل بخش یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر کمبود آب در روستاهای سرکویر و کوه زر نسبت به دیگر روستاها بیشتر بوده و برای تامین آب این دو منطقه با تانکر آبرسانی می شود.

اردکانی بیان کرد: ۵۰ طرح مشاغل خانگی در زمینه های پخت نان سنتی، رشته پزی، کیف دوزی و تولید کنجد و دانه های روغنی در بخش امیرآباد وجود دارد که خانواده ها به این امر اشتغال دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار