اندیشکده موشه دایان نوشت: مردم ایران رفتار منافقین پس از پیروزی انقلاب را مجموعه «خیانت‌هایی» می‌دانند که با حمایت از صدام اوج گرفت و خاطره‌ تلخ همراهی آن‌ها با دشمن وطنشان در اذهان باقی مانده است.
کد خبر: ۴۷۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹ 09 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، اندیشکده «موشه دایان» در تحلیلی پیرامون گروهگ مجاهدین و نفرت میلیون‌ها ایرانی از اعضای آن نوشت: شورای مقاومت ملی وابسته به مجاهدین اوایل ماه جولای نشست سالانه خود را در حومه پاریس برگزار کرد.

برگزاری این نشست واکنش‌های تند و انتقاد عمومی را در شبکه‌های اجتماعی ایران به همراه داشت و حضور نمایندگان عربستان و آمریکا در نشست یادشده این خشم را تشدید کرد و به عنوان مدرکی از تلاش‌های عربستان و آمریکا برای تحریک دگرگونی‌های سیاسی در ایران از طریق حمایت از سازمان تروریستی که به طور گسترده از سوی ایرانیان «خیانتکار» در نظر گرفته شده، مشاهده گشت.

این اندیشکده نوشت: مجاهدین و حکومت جدید مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 79 میلادی به شدت باهم درگیر شدند و در نتیجه مجاهدین بیشتر فعالیت‌های خود را به عراق انتقال داده و با رژیم «صدام حسین» رئیس جمهور وقت عراق هماهنگ شدند.

اعضای این گروه در دهه 80 میلادی در دوران جنگ ایران و عراق حتی در چندین عملیات ارتش عراق علیه ایران شرکت کردند. این کار موجب شد تا حمایت کمی از آن‌ها در ایران صورت گیرد زیرا بسیاری از ایرانیان آن‌ها را خائن برشمردند.

بنابر ادعای اندیشکده صهیونیستی مزبور، در سال‌های اخیر نیز هیچ مدرکی مبنی بر دخالت این سازمان در امور خرابکارانه وجود نداشته اما در عوض این سازمان فعالیت خود را به طور عمده بر فعالیت سیاسی در اروپا و آمریکا برای تغییر نظام ایران هماهنگ کرده است. با این حال، منتقدان معتقدند این فعالیت سیاسی فقط نمایشی است.

در ادامه این مطلب با اشاره به برگزاری نشست منافقین و حضور «مریم رجوی» سرکرده این گروهک در پاریس و حضور برخی از سیاستمداران آمریکایی چون «جان بولتون» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، سناتور «جرج لیبرمن» و «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و واکنش شدید مقام‌های دولت ایران و کاربران شبکه اجتماعی آمده است: همانطور که پیش بینی می‌شد انتقاد اصلی بر این سازمان بابت هماهنگی آن‌ها با رژیم وقت عراق در جنگ علیه ایران بود. کاربران ایرانی اعضای این سازمان را «خائنان میهن» و «خیانتکار» نامیدند که با همکاری با رژیم بعث به شهروندان ایران در تابستان سال 1987 حمله شیمیایی کردند. بسیاری از کاربران ایرانی تاکید کردند که مردم ایران این ائتلاف نادرست تاریخی را فراموش نکرده و آن‌ها را نمی‌بخشند. کاربران ایرانی با بیان تنفر نسبت به این گروه به طرفداران آن‌ها در غرب و عربستان سعودی نیز حمله کردند. بسیاری از کاربران مجاهدین را با داعش قیاس کردند.

منتقدان عنوان می‌کردند در حالی که کشورهای غربی مدعی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر علیه تروریسم هستند، آن‌ها یک سازمان تروریستی که مسئول مرگ هزاران غیرنظامی بیگناه بوده را حفظ کرده‌اند.

بر این اساس، واکنش‌های خشمگینانه نسبت به برگزاری نشست مجاهدین در پاریس نشان از شدت خصومت نسبت به آن‌ها در شهروندان ایرانی، حتی منتقدان نظام دارد.

اکثریت مردم ایران رفتار این گروه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مجموعه خیانت‌هایی می‌نگرند که با حمایت از صدام حسین اوج گرفت و بسان خاطره‌ای تلخ در اذهان ایرانیان باقی مانده است.

در خاتمه این مطلب آمده است : ایرانیان هرگونه حمایت از مجاهدین را به عنوان یک جرم غیر قانونی علیه غرور ملی در نظر می‌گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار