درحالیکه یکی از گزینه های دولت برای وزارت اقتصاد کابینه دوازدهم تا ساعاتی پیش همچنان محمد نهاوندیان بود، با تغییری که در تصمیمات صورت گرفت مسعود کرباسیان جایگزین وی شد ،‌کرباسیان دکتری مدیریت و برنامه ریزی دارد . بیش از 12 کتاب از وی چاپ شده که مشهورترین آنها دو مجموعه کتاب در خصوص جهانی شدن است که کرباسیان از استیگلیتز و بهاگواتی از مشهورترین اقتصاددانان این حوزه در جهان ترجمه کرده است.
کد خبر: ۴۷۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 08 August 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از جام جم آنلاین، کرباسیان قبلا معاون وزیر صنعت، معاون وزیر نفت، معاون وزیر بازرگانی و معاون وزیر اقتصاد بوده است. به این ترتیب می توان گفت او شناخت دقیقی از حوزه های مختلف در اقتصاد کشور دارد. به این لیست می‌توان تعداد زیادی از مسوولیت‌ها را در سازمان گسترش و نوسازی، شرکت ملی نفت، کالای نفت، منطقه آزاد کیش، سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، پلی‌اکریل، صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان‌های وابسته به شهرداری را نیز افزود.

تصویر تیم اقتصادی دولت چه کسانی هستند؟!

آخرین سمت کرباسیان، معاونت علی طیب نیا و ریاست گمرک کل کشور بود.مدیری که وظیفه اصلی اش هماهنگ کردن ابعاد مختلف، متنوع و بعضا متضاد در وزارت اقتصاد خواهد بود.

محمد شریعتمداری که به عنوان وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت معرفی شده است در سال 1356 در رشته الکترونیک وارد دانشگاه شد پس از اتمام مقطعی از تحصیل در رشته الکترونیک، با تغییر گرایش تحصیلی به رشته مدیریت،کارشناسی ارشد خود را در سال 1382 گرفت و از همان سال در خارج از ایران در مقطع دکترا به ادامه تحصیل پرداخت.

از سال 1360 در زمان نخست وزیری شهید رجایی به عنوان جانشین معاونت امور انقلاب به فعالیت پرداخت و در دولت اول حضرت آیت ا… هاشمی رفسنجانی به عنوان قائم مقام وزیر بازرگانی منصوب شد.

از روزهای آغازین رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در دفتر معظم حضور داشته و از سال 1369 به امر و نظر مقام معظم رهبری مامور تأسیس و تشکیل معاونت نظارت و حسابرسی شد و تا مهر1376 در این سمت فعالیت کرد و سپس از سال 1370 به عضویت هیأت امناء اموال در اختیار ولی فقیه منصوب شد. از مرداد ماه 1373 مسئولیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)را نیز با حفظ سمت بنا به نظر و موافقت رهبری بر عهده گرفت.

در دولت اصلاحات بعنوان نامزد تصدی وزارت بازرگانی به مجلس شورای اسلامی معرفی و با کسب رأی اعتماد از مجلس پنجم تایید و به سمت وزیر بازرگانی منصوب شد.

اختیارتعیین رؤسای پنج بانک مهم تجاری (ملی ، صادرات، تجارت، سپه ، ملت ) به وزارت بازرگانی را باید یکی از اقدامات شریعتمداری در دوره وزارت بازرگانی دانست. شریعتمداری در سال 1376 با انتخاب روحانی به عنوان ریاست جمهوری هشتم برای بار دوم کاندیدای پست وزارت بازرگانی شد و با کسب رأی اعتماد مجددا سکان دار وزارت بازرگانی کشور را بر عهده گرفت.

شریعتمداری پس از اتمام دوره وزارت با تبدیل حکم به عنوان کارشناس عالی دولت به فعالیت پرداخت و از سال 1385 تا کنون به حکم رهبر معظم انقلاب در سمت عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی فعالیت می‌کند.

در 16 مهرماه 92 حسن روحانی، طی حکمی شریعتمداری را به معاونت اجرایی رئیس جمهور منصوب کرد. اما در 6 آبان 1392 و پس از رأی عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به رضا صالحی امیری با حفظ سمت معاونت اجرایی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب نمود.شریعتمداری برای بیست روز تا 26 آبان 1392 که محمود گودرزی توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، سرپرست وزارت ورزش و جوانان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار