دیلی تلگراف نوشت که هجوم نمایندگان مجلس ایران برای سلفی گرفتن با دیپلمات ارشد زن اتحادیه اروپا انتقادهای شدیدی را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۴۷۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱ 08 August 2017

  • به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کیهان، رفتار عجیب و تاسف بار نمایندگان لیست امید مجلس در مراسم تحلیف رئیس جمهور برای گرفتن عکس سلفی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آنهم از سوی اعضای فراکسیونی که مدعی است به دیپلماسی آشنا است، که زبان و ارتباطات جهانی را می‌داند، ادعا دارد که بهتر از رقیبان خودش می‌تواند با دنیا تعامل کند اما در عمل بدیهیات اولیه رفتارهای سیاستمداری آن هم در حد نماینده مجلس را بلد نیستند، به حدی سخیف ، سطحی و حقارت آمیز بود که جدا از واکنش های گسترده افکار عمومی، کاربران فضای مجازی و رسانه‌های داخلی، واکنش رسانه‌های خارجی را نیز در پی داشت.


رسانه‌های خارجی این اقدام نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس را با عناوین مختلفی تحت پوشش خبری قرار دادند. گاردین و بازفید با تیتر‌های «مسابقه در پارلمان برای سلفی گرفتن با موگرینی» و «سر و گردن گروهی از نمایندگان برای سلفی با موگرینی بالا پایین می رفت» به حواشی مراسم روز تحلیف رئیس جمهور واکنش نشان دادند .


عناوین مشابهی از جمله «نمایندگان مجلس ایران جذب موگرینی شدند»،«رفتار غیر حرفه‌ای نمایندگان ایران» ،«برخورد نامناسب با دیپلمات زن خارجی در ایران» ،«رفتار عجیب و غریب نمایندگان ایران»، «رفتار نمایندگان ایران با یک دیپلمات ارشد» از دیگر واکنش‌های رسانه‌های خارجی سلفی حقارت نمایندگان اصلاح طلب مجلس.


دیلی تلگراف:رفتار غیرحرفه‌ای


دیلی تلگراف نوشت که هجوم نمایندگان مجلس ایران برای سلفی گرفتن با دیپلمات ارشد زن اتحادیه اروپا انتقادهای شدیدی را به دنبال داشته است.


این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم لیزی پورتر افزود: سیاستمداران ایرانی به دلیل این رفتار غیرحرفه‌ای وغیرقابل قبول نمایندگان مجلس هدف انتقاد قرار گرفتند.


تصاویری که به صورت آنلاین منتشر شد نشان می‌داد سیاستمداران مرد ایرانی که برخی نیز روحانی بودند، در اطراف فدریکا موگرینی که برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس ایران حضور یافته بود، تجمع کرده‌اند.


در این عکس ها به نظر می‌رسد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روسری سبز و سفید بر سر داشت از جمعیتی که در مجلس ایران احاطه‌اش کرده‌اند، گیج شده و تعجب کرده بود.این اقدام نمایندگان مرد مجلس با انتقاد همکارانشان و مردم ایران مواجه شد که رفتار آنها را روی خوش نشان دادن نامناسب به غرب توصیف می‌کردند.


فرانس پرس: انتقاد روزنامه‌های ایران از سلفی‌های نمایندگان مجلس با موگرینی


خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت که روزنامه‌های ایران روز دوشنبه به طور گسترده به انتقاد از نمایندگان مجلس برای گرفتن عکس‌های سلفی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان حضورش در مجلس پرداختند و نوشتند نمایندگان با این کار باعث شرمساری شدند.


خبرگزاری فرانسه همچنین در گزارش خود افزود : «فدریکا موگرینی جزء دهها مهمان خارجی بود که روز شنبه برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تهران سفر کردند اما از آنجا که نمایندگان مجلس ایران برای گرفتن عکس با وی دور او جمع شده بودند ، به نظر می رسد که وی بیشترین توجه را به خود جلب کرد.تصاویر این نمایندگان که بر روی میزها نشسته و با تلفن‌های هوشمند خودشان مقابل این دیپلمات ایتالیایی به صف شده بودند ، موجی از خشم و تمسخر را در رسانه‌های اجتماعی ایران تحت عنوان سلفی‌های تحقیر آمیز به همراه داشت.»


فرانس پرس در ادامه گزارش خود به واکنش روزنامه کیهان به این رفتار نامناسب نمایندگان اصلاح طلب مجلس پرداخت و با اشاره به اینکه کیهان «نگاه طنز» به این موضوع نداشت و واکنشی کاملا «جدی» به آن داشت تصریح کرد: روزنامه کیهان نوشت کسانی که قرار است از حقوق ملت در برابر دشمن دفاع کنند، برای عکس یادگاری با ناقضان برجام، به شکل تحقیرآمیزی صف می‌کشند.


اشپیگل: سیاستمداران ایران و سلفی شرم‌آور


وب سایت هفت نامه آلمانی اشپیگل نیز ضمن بازتاب تصاویر رفتار تحقیرآمیز نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در مواجهه با یک مقام اروپایی نوشت: «فدریکا موگرینی برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور روحانی به تهران سفر کرد. دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مجلس ایران به خاطر عکسبرداری توسط سیاستمداران احاطه شد و این برای هیچ‌کس مناسب نبود.»


وب سایت خبری «ینی شفق» ترکیه نیز یکی از سایت‏‌های خبری بود که به این موضوع پرداخت و عکس‎هایی از این اتفاق منتشر کرد. این وب سایت نوشته مقام ارشد اتحادیه اروپا برای چندمین بار به ایران سفر کرد که این بار قرار بود در مراسم مربوط به انتخاب مجدد رئیس‌جمهور این کشور حضور پیدا کند. بسیاری از نمایندگان مجلس ایران در این مراسم با او سلفی گرفتند. موگرینی برای حضور در ایران به منظور احترام به قوانین این کشور روسری به سر کرده بود.


همچنین، «سکولو»، وب‎سایت ایتالیایی‎هم با انتشار عکسی مربوط به سلفی گرفتن نماینده‌ها خبر حضور موگرینی در ایران را منتشر کرد.


نسخه انگلیسی روزنامه صباح ترکیه نیز با انتشار تصویر سلفی نمایندگان با موگرینی از موج انتقادها به نمایندگان خبر داده است.


«بازفید» هم در گزارش خود با عنوان «رسوایی سلفی گرفتن نمایندگان مجلس ایران با موگرینی» درباره این ماجرا نوشت: «پس از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ایران در مجلس، عجله برای سلفی با فدریکا موگرینی خبرساز شد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار