به گزارش تابناک سمنان،عمل جراحی میکروسکوپیک انوریسم شریانی مغزی در بیمار هفتاد ساله با شریان کاروتید یک طرفه در اتاق عمل مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان انجام شد.
کد خبر: ۴۷۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 06 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، آنوریسم مغزی یاcerebral aneurysm یک بیرون زدگی بصورت حباب در جدار شریانهای مغزی است که ناشی از ضعف دیواره آن میباشد. بتدریج با افزایش فشار داخل عروقی این حباب ها بزرگتر شده و در نهایت پاره میشوند، پاره شدن ناگهانی آنها سبب خونریزی های زیر پرده های مغزی sub aracnoid hemorrhage و یا خونریزی های داخل مغزی intra cranial hemorrhage میشود.

علایم خونریزی ناشی از پاره شدن شریانهای مغزی بصورت سردردهای بسیار شدید و ناگهانی بوده و بصورت شدیدترین دردی است که بیمار در طول عمر تجربه کرده عنوان میشود. علایم دیگر شامل تغییر سطح هوشیاری و حتی کوما و اختلالات حرکتی در دست و پا و استفراغ و تشنج است.
وی افزود: تشخیص این عارضه با سی تی اسکن و آزمایش مایع مغزی نخاعی و در نهایت تشخیص قطعی با آنژیوگرافی عروق مغزی میباشد. برای درمان عارضه ایجاد شده معمولا از روش جراحی استفاده میشود، در این روش پس از باز کردن جمجمه و دسترسی به عروق داخل آن، شریانی را که دچار آنوریسم شده با وسیله‌ای بنام کلیپس بسته شده و عاضه برطرف میشود. اهمیت بیماری که تحت عمل جراحی در بیمارستان کوثر سمنان قرار گرفت در این بود که پس از آنژیوگرافی عروق مغزی مشخص شد که یکی از دو رگ اصلی مغز بیمار بطور کامل مسدود میباشد و این موضوع خطر عمل جراحی و بیهوشی بیمار را شدیدا افزایش می‌داد و اهمیت حفظ جریان خون مغزی و فشار خون متعادل و کاهش زمان عمل جراحی را دو چندان میکرد. و در نهایت با یاری خداوند و همکاری مناسب تیم بیهوشی و مهارت کامل تیم جراحی عمل با موفقیت کامل انجام شد.

شایان ذکر است که دکتر سعیدی نیا،به اتفاق دکتر ساکتتیم جراحی اعصاب وتیم بیهوشی دکتر بابک حسین زاده به همراه همتیو جلالی نسبکارشناسان بیهوشیدانشگاه علوم پزشکی استان سمناناین عمل جراحی را انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار