استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان بابیان اینکه قرارداد ۶۰میلیارد دلاری بین استان و کشور چین منعقدشده است، گفت: مجموعه سرمایه‌گذاری با دعوت از ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی در سمنان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 02 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده اتاق بازگانی چین در ایران به میزبانی دفتر خودبابیان اینکه بعد از برجام سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه گذری وارد ایران شدند، ابراز داشت: در استان سمنان قراردادی معادل۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اولیه برای تعامل و همکاری با کشور چین وجود دارد لذا در اکتبر امسال مجموعه سرمایه‌گذاری با دعوت از ۱۰۰ سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد می‌شود.

سمنان - کراپ‌شده

وی افزود: نمایندگان یونیدو، کنفرانس تجارت سازمان ملل، بانک سرمایه‌گذاری اروپا، بانک سرمایه‌گذاری اروپا، اتاق بازرگانی اروپا در همایش سرمایه‌گذاری استان سمنان شرکت خواهند کرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه فعالیت اقتصادی در کشوربه دلیل پایین بودن نرخ انرژی و نیروی کار، مرقوم به‌صرفه است، ابراز داشت: استان سمنان با دارا بودنسه منطقه اقتصادی در شهرهای سمنان دامغان و گرمسارمی‌تواند سرمایه‌گذاری مشترک را با کشور چین فراهم کند.

خباز بابیان اینکه استان سمنان با داشتن منابع معدنی و ظرفیت صنعتی و کشاورزی پتانسیل‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری دارد، تصریح کرد: سمنان به دلیل برخورداری چهار اقلیم از پتانسیل‌و ظرفیت‌های بالایی برای جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند است.

وی بابیان اینکه سابقه تجاری بین ایران چین به هزاران سال پیش برمی‌گردد و جاده ابریشم نشان از یک ارتباط مستمر ایران با کشور چین دارد، افزود: ۶۰۰ کیلومتر از جاده ابریشم در کشور ایران قرار دارد و ما درصدد احیای جاده ابریشم و ارتباط تجاری با کشور چین بنا بر ارتباط دیرینه با این کشور هستیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه این استان علاقه‌مند به فعالیت در معادنو کارخانه‌هایی که آب بر نباشد، است، افزود: استان سمنان در خصوص معدن گچ و نمک مقام اول را در کشور دارد لذا آماده تعامل و همکاری با کشور چین در بخش‌های مختلف معدنی فلزی و غیرفلزیهستیم.

خباز بابیان اینکه استان سمنان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری آماده همکاری و سرمایه گذاری با کشور چین هستیم، تصریح کرد: در بخش کشاورزی دو محصول پسته و انگور بسیار حائز اهمیت است کهبرای سرمایه گذاری و فراوری ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری کشور چین در این استان وجود دارد و همچنینکریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در بخش حمل‌ونقل در حوزه سرمایه گذاری استانبسیار حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه استان سمنان از هیئت‌های بازرگانی و تجاری چین دعوت می‌کند تا برای حضور و بازدید از ظرفیت‌های و پتانسیل‌ها به این استان سفر کنند، افزود: خواهرخواندگی ایرانو کشور چین انجام‌شده و در صدد تعامل با یکدیگر هستند لذا تفاهم‌نامه تدوین‌شده زمینه همکاری استان سمنان و کشور چین را فراهم می کند.

ملیندا لیان نماینده اتاق بازگانی چین در ایران نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه این کشور آماده همکاری و سرمایه‌گذاری در استان سمنان در بخش‌های صنعتی، معدنی و گردشگری و کشاورزی است، گفت: با دعوت رسمی استان سمنان از کشور چین این کشور در همایش سرمایه‌گذاری استان شرکت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار