استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان باید اجرایی شود؛ چون مشکل کم‌آبی در سمنان کاملاً جدی است .
کد خبر: ۴۷۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 01 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح مجتمع آب‌رسانی به 6 روستای شهرستان سرخه با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان،ضمن بیان اینکه طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تصویب شده است، اظهار کرد: مصوبات این طرح در دولت یازدهم صورت گرفته است و امیدواریم تا این طرح اجرایی شود.

وی ادامه داد: مطالعات کامل و جامع در خصوص اجرای این طرح انجام گرفته است تا همه شرایط برای اجرای این طرح فراهم شده باشد.

استاندار سمنان تصریح کرد: بخش خصوصی نیز آمادگی سرمایه‌گذاری در این پروژه را دارد و هزینه پروژه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را حدود دو میلیارد دلار تخمین زده است.

خباز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پیش روی این طرح قطع شدن درختان در مسیر بود، اظهار داشت: مسیر اجرای این پروژه به‌گونه‌ای مشخص شده است که یک درخت هم قطع نشود.

وی همچنین با بیان اینکه در استان سمنان اقدامات لازم برای مقابله با کم‌آبی انجام شده است، گفت: سدهای روزیه و فینسک در برنامه استان قرار دارد که منتظر اجرایی شدن است تا از این روش نیز به مقابله با کم‌آبی در استان بپردازیم.

استاندار سمنان اظهار کرد: مشکل کم‌آبی در استان سمنان کاملاً جدی است و باید هرچه سریع‌تر در خصوص مقابله با آن اقدامات لازم انجام گیرد.

خباز ادامه داد: مسؤولان و دستگاه‌های مرتبط با مبارزه کم‌آبی در استان سمنان اقدامات لازم را انجام داده و طرح‌های مشخص شده را اجرایی کرده‌اند.

وی گفت: امیدواریم تا در هفته دولت کلنگ‌زنی سدهای استان سمنان انجام شود تا بتوانیم از تمام ظرفیت استان برای مقابله با پدیده کم‌آبی استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
دو میلادر دلار به دلار 3800 تومان امروز میشود 5,600 میلارد تومان.
با توجه به مصرف بیش از 90% اب قابل شرب در بخش کشاورزی، آیا بعهتر نیست، هیمن آب را از چاههای مجاز کشاورزان بخرند و در عوض آنها به شکت کم آب ترغیب کنند؟ اصلا چرا در حواشی کویر باغات و مزارع پرآ ب باشد، خیلی از این مناطق بهتر است جنگل دست کاشت طاق و گز و بوته ای بیابانی شود و روستاها کویری اشتغال به ترویسم یا صنایع تبدیلی و معدنی داشه باشند، مگر در روستا حتما باید کشاورزی یا دامداری کرد؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار