به گزارش تابناک سمنان،آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته حج، گفت:هر کس که حج بر او واجب شود و به بهانه اینکه چرا باید پول به عرب ها بدهیم به حج نرود، از مسلمان نیست و این خواسته دشمنان است.
کد خبر: ۴۶۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 28 July 2017

به گزارش تابناک سمنان،آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته حج، گفت: حج فقط زیارت نیست، حج یکی از ارکان بزرگ اسلام است و حجاج خیلی مسولیت دارند، حج دارای عظمت است و هر کس که حج بر او واجب شود و به بهانه اینکه چرا باید پول به عرب ها بدهیم به حج نرود، از مسلمان نیست و این خواسته دشمنان است.

وی درباره حج امسال هم گفت: مسوولان امسال به وعده خود عمل کردند و امیدواریم عربستان نیز به وظیفه میزبانی خود درست عمل کند.
تعطیل شدن حج خواسته دشمنان اسلام است

دل بستن به آمریکا چیزی خطای محض است
آیت الله شاهچراغی در ادامه گفت: در این برهه زمانی دل بستن به آمریکا چیزی جز خطای محض نیست و دشمن این بار با وارد شدن از در تحریم ها می خواستبه پیکره نظام ضربه وارد کنند لذا مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با استکبار جهانی است .

وی افزود: مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با آمریکا است، مردم ایران آمریکا و دشمنان را خسته می کند، اما خودش خسته نمی شود.

آیت الله مشکینی الگوی خوبی برای امامان‌‌‌‌ جمعه

امام جمعه سمنان به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک نعمت است و هر نعمتی شکر دارد، شکر نماز جمعه برای نمازگزاران این است که اول وقت حضور پیدا کنند، شکر مسوولان از نماز جمعه این است که مسوولان نظام نماز جمعه را به عنوان سرمایه بدانند و خودشان حضور پیدا کنند و مقابل خود نبینند و شکر امام جمعه هم این است که بدون مطالعه و بدون زحمت در تریبون نماز جمعه سخن نگوید و دارای تعلیم و تعلم و آموزنده باشد.
شاهچراغی افزود: فقیه مجاهد آیت الله مشکینی الگوی خوبی برای امامان‌‌‌‌ جمعه بود، امامان جمعه باید در برخی جهات شبیه آیت الله مشکینی باشند، آیت اله، مشکینی تا آخرین نفس ذوب ولایت بود و انقلابی بود.


تلاش برای حذف قبله نخستین مسلمانان

آیت الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: فلسطین دغدغه اصلی جهان اسلام به شمار می رود و استکبار نمی خواهد قبله نخستین مسلمانان محل تجمع و وحدت امت های اسلامی باشند لذا با هر ترفندی می کوشد تا این صورت مسئله را در اذهان عمومی پاک کند و از سوی دیگر هر جا مقاومت باشد قطعا پیروزی نزدیک است.

امام جمعه سمنان تاکید کرد: مقاومت و انتفاضه مردم فلسطین، با 70 سال ایستادگی، به ثمر رسید و پیروز شدند، هر جا مقاومت باشد پیروزی است، پیروزی با مقاومت عجین شده است، امروز هم با خیال راحت قرار است نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار