بر اساس گزارش بانک مرکزی، درحالی که درآمد ارزش افزوده مالیاتی در فروردین با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده درآمد دولت از محل وصول مالیات از اشخاص حقوقی دولتی در این ماه با کاهش ۳۹ درصدی مواجه شده است.
کد خبر: ۴۶۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 29 July 2017
به گزارش تابناک  : تازه ترین گزارش بانک مرکزی از عملکرد یکساله درآمدهای مالیاتی دولت، خبر از کاهش درآمدهای مالیاتی از محل وصول از مشاغل آزاد و اشخاص حقوقی دولتی میدهد. بر این اساس در نخستین ماه سال کل مالیات وصولی از اشخاص حقوقی 1200 میلیارد تومان بوده که دراین بین مالیات دریافتی علی الحساب از اشخاص حقوقی دولتی با 200 میلیارد تومان نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش 39 درصدی را نشان میدهد.

بر این اساس درآمد دولت از محل مالیات بر درآمد در فروردین ماه 900 میلیارد تومان بوده که مالیات وصولی از مشاغل آزاد با رقم 30 میلیارد تومان با کاهش 77 درصدی همراه بوده ات.این درحالی بود که مالیات وصولی از کارکنان بخش خصوصی با رقم 400 میلیارد ت.مان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 41 درصدی را تجربه کرده است.

دراین بین مالیات بر ارزش افزوده با وصول 1280 میلیارد تومان درآمد از این محل، در نخستین ماه سال رشد 18 درصدی را نسبت فروردین 95 رقم زده است.







منبع : باشگاه خبرنگاران پویا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار