روزنامه آمریکایی با سرزنش رویکردهای ترامپ در قبال سوریه نوشت: ایران و روسیه خواهان اتحاد مجدد سوریه با حاکمیت اسد هستند و در این بین تهران قادر خواهد بود از این پایگاه علیه متحدان آمریکا استفاده کند.
کد خبر: ۴۶۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 24 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در مطلبی تحت عنوان «سوریه، عرصه به هم ریختگی ترامپ» نوشت: آیا دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سیاست با ارزشی در قبال سوریه دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، این امر مشهود نیست و تصمیمات اخیر نشان می‌دهد که کاخ سفید مایل به تطبیق خود با اهداف روسیه و ایران در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در طولانی مدت است.

به نوشته این روزنامه، خواسته آمریکا در سوریه پس از شکست داعش نوعی اشتباه و به هم ریختگی است و به نظر دولت ترامپ می‌خواهد برای ثبات سوریه با روسیه به توافق برسد حتی اگر به معنای حضور نظامی روسیه و ایران باشد.

وال استریت ژورنال در ادامه ادعا کرده است: روسیه و ایران می‌دانند در سوریه چه می‌خواهند. آن‌ها خواهان اتحاد مجدد سوریه تحت حاکمیت اسد هستند و در این میان ایران یک شهر عربی دیگر چون دمشق را تحت کنترل درآورده و این پایگاه دیگری خواهد شد تا متحدان آمریکا در اردن را تضعیف کرده و زمانی که جنگ بعدی رخ دهد به اسرائیل حمله کند. روسیه نیز می‌خواهد به جهان نشان دهد که با حفظ پایگاه هوایی و بندر مدیترانه، متحدانش همواره پیروز می‌شوند و البته این‌ها مواردی هستند که هیچکدام به نفع آمریکا نیست.

پس تنها راه رسیدن به راه حل قابل قبول دیپلماتیک این است که ایران و روسیه احساس کنند هزینه‌های زیادی را برای سوریه پرداخت می‌کنند و این به معنای حمایت بیشتر از دشمنان اسد و نه قطع حمایت از آن‌ها بدون اطلاع قبلی است. این سیاست به معنای ایجاد ائتلافی در خاورمیانه است که مایل به مبارزه با حکومت اسلامی و ایستادگی برابر ایران باشد. آمریکا همچنین باید از «مناطق امن» در سوریه برای نیروهای مخالف اسد استفاده کند.

این روزنامه در خاتمه نوشت: تصور یک سوریه پایدار تا زمانی که اسد در قدرت باشد، سخت است. اگر او باقی بماند، هدف آمریکا نیز باید تقسیم این کشور به مناطق امن برای اهل سنت و کردها باشد و آنگاه شاید بتوان دولت اسد را تحمل کرد. اما هیچکدام از این‌ها در صورتی‌که آمریکا متحدان خود را در مقابل محور روسیه، اسد و ایران تنها گذارد، رخ نخواهد افتاد.

منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، روسیه ، سوریه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار