غرضی معتقد است که روحانی باید در انتخاب کابینه آزاد باشد او از سهم خواهی جناح های سیاسی انتقاد دارد و بر این باور است که روحانی در دور اول ریاست جمهوری خود، رییس جمهور همه نبوده است.
کد خبر: ۴۶۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 23 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد غرضی در گفت وگو با خبرنگار جماران درخصوص ویژگی های کابینه دولت دوازدهم گفت: در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی، او رئیس جمهور کل کشور نبود و تنها رئیس جمهور بخشی از کشور بود. امیدوارم در دوره دوم با تصمیماتی که می گیرند، بتوانند رئیس جمهور همه مردم ایران باشند.

وی ادامه داد: در دور اول مسئولیت روحانی همه گروه ها اعم از اصولگرا و اصلاح طلب از او طلبکاری می کردند. متاسفانه در این دوره نیز شاهد چنین رفتارهای از سوی برخی از افراد منتسب به این جریان ها هستیم. برخی اصلاح طلبان و اصولگرایان طلبکار سیاسی هستند. آنها رای مردم را سهمی محسوب می کنند درحالی که جمهوری اسلامی سهم هیچ جریانی نیست و با اجماع همه مردم اداره می شود بنابراین دولت باید پاسخگوی نیاز مردم باشد نه گروه های سیاسی خاص.

وی با بیان اینکه روحانی باید در انتخاب اعضای کابینه کاملا آزاد باشد، تصریح کرد: آزاد باشد و اگر گروه ها بخواهند طلبکار باشند به ضرر کشور تمام می شود. روحانی برای اینکه رئیس جمهور کل کشور باشد باید خودش به تنهایی مسئولیت امور را بر عهده بگیرد و شخصا و بر اساس تفکرات خود وزرای جدید را انتخاب کند. البته عملکرد روحانی باید طوری باشد که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری ذخیره نظام باقی بماند.

غرضی در ادامه به اختلافات جریان های سیاسی کشور و بحث گفت وگوی ملی در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: گفت و گوی ملی برای انتخاب روش ها برای اداره کشور و سازوکار مدیریت کشور باشد بسیار مفید است و حتی جنگیدن بر سر آن ثواب اخروی دارد. اما گفت وگو و آشتی بر سر منافع جریان ها و گروه های خاص چیزی جز ضرر برای کشور ندارد و منافع ملی را به خطر می اندازد. کشور در سال های اخیر هزینه های زیادی در این خصوص متحمل شده است.

عضو شورای شهر اول تهران درباره روند انتخاب شهردار تهران نیز گفت: شهردار گفت: شهردار تهران در درجه اول باید با اجماع کامل اعضای شورای شهر انتخاب شود و همه اعضا نظر مثبتی بر روی ان داشته باشند. شهرداری که بدون اجماع شورای شهر انتخاب شود شهر را گرفتار مشکلات زیادی می کند. البته نظر کلی من در خصوص انتخاب شهردار این است که شهردار باید توسط مردم و به صورت مستقیم انتخاب شود. وقتی مردم شورای شهر و شهردار را به طور مستقیم انتخاب کنند، به خوبی می توانند ناظر بر هر دو ارگان باشند.

وزیر نفت جمهوری اسلامی در دولت مهندس موسوی در پایان صحبت هایش به قرارداد نفتی بین ایران و شرکت توتال فرانسه اشاره کرد و گفت: برجام توسط دولت روحانی به امضا رسیده است و قرار بود یکی از اثرات آن رفع تحریم های بین المللی باشد. حضور شرکت های اروپایی در ایران در مقابل کارشکنی شرکت های رقیب آمریکایی، پاسخ قاطعی به عهدشکنی آمریکایی ها در ماجرای برجام است.

وی افزود: البته تجربه نشان می دهد شرکت فرانسوی توتال، عملکرد مثبتی در ایران نداشته است و قابل اعتماد نیست. البته مخزنی که شرکت توتال وظیفه استخراج نفت از آن را بر عهده گرفته است به دلایل فنی کار مشکلی به حساب می آید و قبول این ریسک برای شرکت توتال بسیار ارزشمند است.

وی به انتقادها به نحوه قرارداد با توتال نیز اشاره کرد و گفت: انتقاد شرکت های ایرانی به این است که چرا سهم ایران از این قرارداد کمتر از طرف فرانسوی است در حالی که به نظر بنده راجع به اصل قرارداد حرفی نیست و منافع کشور در آن رعایت شده است.

بحث دیگری که درباره شرکت های ایرانی وجود دارد این است که این شرکت ها در اجرای پروژه ها به حرف دولت گوش نمی دهند و از طریق وابستگی های سیاسی به برخی از جریان ها به دولت فشار می آورند.

غرضی درباره انتقاد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز گفت: قرارگاه خاتم این ادعا را دارد که می تواند از پس پروژه های نفتی بر بیاید. توصیه من به قرارگاه خاتم این است که شما در حال حاضر بیست درصد از پروژه های نفتی کشور را در اختیار دارید و بنابراین توان مدیریتی و فنی خود را در اداره همین بیست درصد اثبات کنید. البته من معتقدم توانایی قرارگاه خاتم بسیار بالاست و توان این کار را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار