ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا پیشنهاد کرد
ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا نوشت: اگر آمریکا می خواهد با نفود جهانی کشورهای ایران، روسیه، چین و سایر دشمنانش مقابله کند، باید راه های صلح آمیزی برای پیشبرد اهداف خود و در عین حال تضعیف آنها بیابد.
کد خبر: ۴۶۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 22 July 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از پایگاه اینترنتی مورنینگ کنسالت، جیمز مارکس، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس اندیشکده آمریکایی مارکس کولبرتیو در یادداشتی نوشت: اگر آمریکا می خواهد با نفود جهانی کشورهای ایران، روسیه، چین و سایر دشمنانش مقابله کند، باید راه های صلح آمیزی برای پیشبرد اهداف خود و در عین حال تضعیف آنها بیابد. تولید و صادرات گاز می تواند یک ابزار بسیار مهم در این زمینه باشد. اما ما یک چالش عمده در این زمینه داریم و آن دستیابی به بازار جهانی گاز است که باید این مشکل را مرتفع سازیم.

بر اساس پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان مصرف جهانی گاز بین سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۴۰ میلادی به میزان ۸۳ تریلیون فوت مکعب، یعنی ۶۹ درصد رشد خواهد کرد. بدین ترتیب گاز سریعترین رشد را در بین منابع تامین انرژی جهان به خود اختصاص خواهد داد.

پیشرفت های آمریکا در زمینه تولید گاز شیل این کشور را به بزرگترین تولید کننده گاز جهان تبدیل کرده است. تا سال ۲۰۴۰ میلادی، گازی تولیدی از ذخایر شیل، ۵۵ درصد از تولید گاز آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد. در حالی که همزمان با رشد تولید آمریکا تقاضای جهانی برای گاز نیز رو به افزایش است، این فرصتی بسیار مناسب برای تقویت امنیت ملی آمریکا فراهم می سازد.

آمریکا ابتدا باید وابستگی خود به منابع خارجی تامین انرژی را کاهش دهد. سپس، با افزایش تولید، آمریکا باید به فکر یافتن بازارهای صادراتی باشد. هم اکنون گاز طبیعی بیش از نیمی از کل انرژی مصرفی در خاورمیانه را تشکیل می دهد. این مصرف تا سال ۲۰۴۰ میلادی سالانه ۲.۵ درصد رشد خواهد داشت. ۳ کشور خاورمیانه یعنی ایران، قطر و عربستان ۴۰ درصد از کل ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارند. پیش بینی شده که ایران تا سال ۲۰۴۰ میلادی بیشترین رشد مصرف تولید گاز را به خود اختصاص خواهد داد.

هرچند آمریکا ممکن نیست بتواند به صادر کننده گاز به این کشورها تبدیل شود، اما می تواند گاز خود را به بازارهای جهانی صادر کند و با پایین نگه داشتن قیمت گاز وابستگی به تولید کنندگان عمده گاز در خاورمیانه را کاهش دهد.

برای این کار، ما به ظرفیت خطوط لوله بیشتری نیاز داریم. هر چه بیشتر صبر کنیم، ایران و سایر کشورها از ما جلوتر خواهند افتاد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار