رییس دادگستری شاهرود:
رییس دادگستری شهرستان شاهرود گفت: مناصب قضایی استان سمنان 220 مورد است ، در حالی که اکنون 125 قاضی امور قضایی این استان را اداره می کنند و 45 درصد جایگاه های قضایی استان خالی است.
کد خبر: ۴۶۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 19 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، علی اکبریان چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود افزود: پارسال تعداد پرونده های در گردش در دستگاه قضایی شهرستان حدود 35 هزار فقره بود که با توجه به کمبود نیروی انسانی، با کار جهادی کارکنان به این میزان رسیدگی شده است.

وی گفت: سیستم ابلاغ الکترونیکی هم علاوه بر افزایش سرعت و دقت رسیدگی به پرونده ها، حریم خصوصی افراد را نیز حفظ می کند.

اکبریان با تاکید بر اهتمام دستگاه قضا بر پیشگیری از وقوع جرم، بیان کرد: تشکیل کارگروه حفاظت از اراضی ملی در راستای این هدف بود و رفع تصرف 49 هکتار از زمین های ملی نتیجه تشکیل این کارگروه است.

وی ادامه داد: به تازگی 200 هزار متر زمین در بسطام رفع تصرف شده و به مسکن و شهرسازی تحویل داده شد.

رییس دادگستری شاهرود درباره پرونده اسیدپاشی در بسطام که منجر به فوت یکی از هموطنان شد, تاکید کرد: با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی متهمان ظرف مدت 6 ساعت دستگیر شدند و با طی مراحل رسیدگی به پرونده مجرمان در ملا عام مجازات می شوند.

اکبریان راه اندازی کشیک اداره ثبت اسناد و املاک را هم از کارهایی دانست که سرعت رسیدگی به پرونده ها را افزایش می دهد.

وی افزود: به این ترتیب در ساعت های غیر اداری در صورت صدور قرار وثیقه کارشناس اداره ثبت اسناد برای ارزیابی حضور یافته و از زندانی شدن افراد جلوگیری می شود.

رییس دادگستری شهرستان شاهرود همچنین درباره آمار طلاق استان هم گفت: در سال گذشته استان های سمنان و ایلام کم ترین میزان طلاق در کشور را داشته و قم و بوشهر دارای بیشترین افزایش آمار طلاق بوده اند.

وی افزود: استان های سمنان و مرکزی بیشترین کاهش طلاق را در سال گذشته به نسبت سال 94 به ثبت رسانده اند.سال 95 تعداد پرونده های ورودی به دادسرای این شهرستان 12 درصد رشد داشته است.

میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان شاهرود در ابتدای سال 93، 82 روز کاری بود و این میزان در پایان همان سال به 62 روز، در پایان سال 94 به 41 روز و در پایان سال 95 به 39 روزکاهش یافت.

شهرستان شاهرود 230 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار