اولین مرکز استقرار زحمتکشان سمنان با صرف 500 میلیون ریال اعتبار با هدف ساماندهی کارگران فصلی و با حضور جمعی از مسوولان در سمنان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۶۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسین موسوی شهردار سمنان در آئین بهره‌برداری این ساختمان گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی، شناسایی، ساماندهی افراد، ارائه خدمات رفاهی، نوبت دهی کارگران از اهداف ایجاد این مرکز است.

وی راه اندازی این مکان را یک‌ ضرورت در شهرستان سمنان دانست و افزود: برقراری امنیت و عدالت اجتماعی که سال‌ها کارگران سطح شهر را بلاتکلیف کرده بود ساماندهی خواهد شد.

وی اعتلای حقوق شهروندی، زیبا سازی شهر، افزایش نظم اجتماعی، افزایش کارایی سامانه برنامه ریزی و مدیریت شهری را از دیگر اهداف احداث این بنا بر شمرد و تصریح کرد: کارگران ساختمانی قشر آسیب پذیر جامعه هستند که خطر حوادث ناشی کار محرز و ساماندهی آنان باید برنامه ریزی بیشتری اتخاذ شود.

این مدیر ارشد شهری از حمایت از کارگرانی که کمتر امکان کار می‌یابند خبر داد و گفت: در نشست‌هایی با شورای اسلامی شهر سمنان تصمیماتی اتخاذ شد تا گارگرانی که همکاری‌های پیوسته با این مرکز داشته و از نیروهای کار شناسنامه‌دار هستند اما بدلایل خاص نتوانسته‌اند در طول ماه به هر عنوانی جذب کار شوند در پایان ماه یک مساعدت اولیه با آنها از سوی شهرداری صورت خواهد پذیرد.

شهردار سمنان به ایجاد یک مرکز استقرار زحمتکشان دیگر در قسمت غربی شهرستان سمنان واقع در بلوار علویان اشاره و اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه چهار هزار کارگر ساختمانی و فصلی در شهرستان سمنان فعالیت می‌کنند گفت: مرکز استقرار زحمتکشان با 70 متر مربع زیر بنا دارای یک آبدارخانه، وسایل گرمایشی و گرمایشی و صوتی تصویری است که در ضلع شمال غربی میدان استاندارد شهر سمنان واقع شده است.

برچسب ها: کارگران ، استقرارگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار