فرماندار گرمسار گفت : در سال جاری به ازای هر 10 چادر عشایر مستقر در این شهرستان یک پنل خورشیدی تامین و تولید برق تهیه و توزیع می شود.
کد خبر: ۴۶۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 19 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، داریوش طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای خرید و راه اندازی هر پنل خورشیدی 500 هزار تومان در مجموع 30 میلیون تومان اعتبار هزینه می شود که این فرمانداری آن را برای افزایش رفاه عشایر به صورت رایگان توزیع می کند.

وی ذخیره برق هر پنل خوشیدی را 10 ساعت اعلام کرد و گفت : این پنل ها امکان روشنایی هشت تا 10 لامپ پنج وات، شارژ تلفن همراه و در صورت صرفه جویی امکان تامین برق وسایل سرمایشی وگرمایشی را دارد.

وی خاطرنشان کرد : تهیه این تعداد پنل خورشیدی تولید برق گامی مثبت برای ارائه خدمات بهتر به 550 خانوار عشایر شهرستان گرمسار است که آنان تاکنون برای تامین برق و سرویش بهداشتی و حمام با مشکل مواجه بوده اند.

فرماندار گرمسار با اشاره به این که عشایر این شهرستان با 20 هزار راس دام سبک ، رتبه نخست استان سمنان را به خود اختصاص داده است ، افزود : عشایر مهم‌ترین رکن ایجاد امنیت غذایی در کشور هستند و این امر نیازمند توجه ویژه مسوولان یه آنان است.

ظرفیت های دامی شهرستان گرمسار حدود 150 هزار راس دام سبک، 16 تا 30 هزار راس دام سنگین و حدود 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه مرغ گوشتی در سال است.

150 مرکز عرضه فرآورده های خام دام زیر پوشش دامپزشکی، یک کارخانه تولید داروهای دامی، یک واحد تولیدی فراورده های لبنی، یک پایانه بسته بندی تخم مرغ، مزرعه پرورش شتر مرغ، سه کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی و 2 کارخانه تولید خوراک دام و طیور از جمله ظرفیت های شهرستان گرمسار در بخش دامداری است.
برچسب ها: پنل خورشیدی ، عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار