با مشارکت مردم انجام شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: بیش از 33 هزار نسخه کتاب با مشارکت مردم به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا شد.
کد خبر: ۴۶۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیاسماکوش با بیان اینکه جشنواره اهدای کتاب و طرح جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی استان از 10 تیرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 33 هزار نسخه کتاب، مجموعه اهدایی به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج سنت اهدای کتاب اظهار کرد: تاکنون با مشارکت مردم فهیم استان سمنان، 33 هزار و 372 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به لزوم تقویت منابع مطالعاتی در استان افزود: مطالعه یکی از بهترین راهکارهای مهار و رفع معضلات اجتماعی و عنصری تأثیرگذار در ارتقای علم و آگاهی جامعه بشری است.

غلامحسین نیاسماکوش بیان کرد: تقویت کتابخانه‌های عمومی استان سمنان چه ازلحاظ فیزیکی و چه ازلحاظ منابع، در اولویت قرار دارد و اهدای این مجموعه کتاب گامی در راستای تقویت مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره اهدای کتاب امسال با اهدای کتاب از طرف استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان کلید خورد و تا یکم آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: در این جشنواره تاکنون 10 هزار و 340 نسخه کتاب توسط دستگاه‌های اجرایی و 23 هزار و 32 جلد کتاب نیز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه اهدای کتاب به کتابخانه‌ها منحصر به برگزاری جشنواره و یا مناسبت‌های خاصی نیست، ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند در تمام طول سال با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی اقدام به اهدای کتاب کنند.

غلامحسین نیاسماکوش به بالا بودن قیمت کتاب اشاره کرد و افزود: هدیه کتاب، ازجمله بهترین کارهای خیر است که فرصت بهره‌مندی عموم شهروندان از کتاب‌های مختلف را به‌صورت رایگان فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار