مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان خبر داد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از استقبال بی‌نظیر و افزایش 9 برابری شرکت‌کنندگان در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش بیان داشت: حدود 31 هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند و این استقبال و حضور بی‌سابقه مردم فرهنگی استان سمنان، نشان از علاقه و حب به ائمه اطهار (ع) به خصوص امام مهربانی‌ها، حضرت امام رضا (ع ) دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه حضور مردم استان در این جشنواره قابل تقدیر است، افزود: سال گذشته، سه هزار و 600 نفر در این جشنواره شرکت کردند و به یاری خداوند در امسال با شرکت 30 هزار و 758 نفر در سال جاری، افزایش 9 برابری داشته‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: این جشنواره به دو صورت مکتوب و الکترونیکی برگزار شد که 33 درصد از شرکت‌کنندگان در بخش مکتوب و 67 درصد در بخش الکترونیکی حضور داشتند.

غلامحسین‌نیاسماکوش با تأکید بر لزوم توجه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در راستای ترویج بخش الکترونیکی جشنواره افزود: از این تعداد، 20 هزار و 647 نفر در بخش الکترونیکی جشنواره شرکت کرده‌اند.

به گفته وی، با حضور فعال مردم هشت شهرستان به نسبت جمعیت، به ترتیب شهرستان سرخه با یک هزار و 604 نفر، آرادان با یک هزار و 185 نفر، سمنان با 14 هزار و 368 نفر، مهدی‌شهر با دو هزار و 967 نفر، میامی با دو هزار و 14 نفر، گرمسار با دو هزار و 630 نفر، دامغان با یک هزار و 994 نفر و شاهرود با سه هزار و 996 نفر از این جشنواره استقبال کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن تشکر از رسانه‌ها برای پوشش مناسب اخبار و گزارش‌های این جشنواره گفت: در اختتامیه این جشنواره و به مناسبت روز خبرنگار، از این تلاشگران عرضه خبر تقدیر خواهد شد.

غلامحسین‌نیاسماکوش ضمن تقدیر از همکاران و کتابداران پرتلاش در استان، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان استانی و شهرستانی در برگزاری این جشنواره، به همکاری نزدیک مدارس حوزه‌های اطراف کتابخانه‌های عمومی در برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و معرفی منابع جشنواره رضوی در قالب قصه‌گویی، نمایش،خلاصه گویی و برنامه‌های فرهنگی دیگر اشاره کرد.

دبیر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان از برگزاری جلساتی با دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان استانی برای حمایت مالی نیز اشاره کرد و گفت: طی نشست‌های مشترک با 50 دستگاه اجرایی و 22 شرکت تولیدی و صنعتی، کمک‌های و حمایت‌های مادی و معنوی به ارزش بیش از 500 میلیون ریال در برگزاری اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و اهدای جوایز استانی به شرکت‌کنندگان تحقق یافت.

غلامحسین‌نیاسماکوش از برگزاری اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در 18 مرداد سال جاری با حضور استاندار سمنان خبر داد و گفت: در این مراسم، از برگزیدگان کشوری و استانی تجلیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار