مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: آتش سوزی 2 هکتار از اراضی مستثنیات روستای پرور از توابع شهرستان مهدیشهر مهار شد.
کد خبر: ۴۶۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ 18 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، عباسعلی دامنگیر سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: این آتش سوزی ساعت 15 دقیقه امروز به دلیل بی احتیاطی و خاموش نکردن آتش که بر اثر وزش باد شعله ور شد و گسترش یافت.

وی اظهارداشت : آتش به طور کامل مهار شده اما به دلیل این که آتش به تنه درختان رسیده نیروهای امدادی برای احتمال آتش سوزی دوباره در این روستا حضور دارند.

وی یادآور شد : خسارت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

وی به همکاری و اعزام به موقع نیروها از جمله محیط بانان، آتش نشانان شهرستان مهدیشهر اشاره کرد و افزود: کمک افراد بومی و محلی نقش مهمی در خاموش کردن این آتش داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان به همکاری مسوولان امر شهرستانی و استانی اشاره و از شهروندان خواست تا از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی به ویژه در فصل گرمای تابستان خودداری کنند.

منطقه حفاظت شده پرور حدود 64 هزار هکتار در شمال شهرستان مهدیشهر قرار دارد و متاثر از آب و هوای سلسله کوه های البرز است که دارای چشم‌اندازهای طبیعی، انواع گونه‌های جانوری شامل خرس، گربه وحشی، ییلاق‌های متعدد، انواع گیاهان دارویی و بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری است.

روستاهای رودبارک، پرور، کاورد، تلاجیم، فینسک و ملاده از روستاهای مهم این منطقه حفاظت شده در استان سمنان هستند.
برچسب ها: آتش سوزی ، پرور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار