معاون وزیر ارشاد:
به گزارش تابناک سمنان، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین رسالت شورای فرهنگ عمومی را ریشه‌یابی مشکلات اجتماعی و حل آنها دانست و گفت: رفع مشکلات اجتماعی در سایه همراهی و همدلی همه مسئولان است.
کد خبر: ۴۶۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 18 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید عباس صالحی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که پیش از ظهر سه شنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، ضمن اشاره به فرهنگ به مثابه هویت یک جامعه، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومیهم درشناسایی و هم درحل مسائل فرهنگی بسیار مؤثر است چرا که تاثیرگذاری آن در جامعه غیرقابل انکار بوده و از افراد صاحب‌نظر و آگاه در حوزه مسائل فرهنگی تشکیل می شود.

وی درباره اهمیت کار شورای فرهنگ عمومیافزود: به کارگیری راهکارها و اقدامات در کنار عملکرد کاربردی این شورا به عنوان مهمترین قرارگاه های فرهنگی استان‌ها می تواند بسیاری معضلات اجتماعی را رفع کند.

معاون وزیر ارشاد همچنین گفت: شورای فرهنگ عمومی بستری برای همفکری مسئولان نهادهای تاثیرگذار فرهنگی است که با استفاده از ظرفیت‌های آن می توان به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، هجمه فرهنگی دشمنان و ... بود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیگفت: طبق سیاست‌های جدید این وزارتخانه، تسهیلات تاسیس و تجهیز کتابفروشی‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و در موارد خاص تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با تنها هشت درصد سود اعطا می شود چرا که دولت به دنبال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

صالحی افزود: دولت یازدهم با نگاه ویژه به مقوله نشر و با درنظر گرفتن این اصل که ناشران و کتابفروشان به عنوان فعالان عرصه فرهنگ می بایست حمایت شوند، تسهیلات حمایتی پرداخت خواهد کرد تا شاهد شکوفایی مجدد حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر حمایت ناشران و کتابفروشان، وزارت ارشاد طرح هایی را نیز برای رونق فرهنگ مطالعه در نظر دارد، تاکید کرد: برگزاری جام باشگاه های کتابخانی ایران برای نوجوانان، طرح پایتخت کتاب ایران، کمک به بحث خرید مصرف کننده مستقیم از کتابفروشی ها از طریق یارانه کتاب و ... از جمله این طرح ها بوده است.

معاون وزیر ارشاد گفت: این وزارتخانه همچنین در آستانه اعیادی مانند نوروز، اقدام به اجرای طرح عیدی کتاب کرده که طبق آن بر روی هر شماره ملی در هر کتابفروشی سطح کشور، تخفیفی ارائه می شد که مورد استقبال خوب مردم نیز قرار گرفت.

صالحی همچنین تسهیل شرایط نشر کتب را از دیگر برنامه های تشویقی وزارت ارشاد خواند و گفت: این وزارتخانه برای دو بخش شامل نظارت و نشر برنامه هایی را در راستای تسهیل روند نشر کتاب در دست اجرا دارد چرا که ما معتقد هستیم باید روند نشر کتاب تسهیل شود.

وی افزود: کاهش فاصله مجوزهای نشر از ۴۵ روز به ۲۰ تا ۲۵ در کنار استقرار هیئت های بازبینی مشخص در زمره دیگر اقداماتی است که هم اکنون اجرایی شده و رضایت خیلی از ناشران را به همراه داشته است که امیدواریم در دولت دوازدهم نیز این روند رو به رشد ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار