استاندار سمنان:
استاندار سمنان با اشاره به اهمیت نماز در فرهنگ دینی گفت: ادارات استان سمنان دربرپایی نماز جماعت وضعیت مطلوبی دارند اما تجهیز نمازخانه ها با اعتبارات اندک می بایست در دستور کار باشد.
کد خبر: ۴۶۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 18 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در نشست ظهر سه شنبه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و با حضور معاون وزیر ارشاد، ضمن اشاره به اهمیت برپا داشتن نماز به مثابه فریضه‌ای مهم و حساس، بیان کرد: توجه به نماز درکاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

شاهچراغی شورای فرهنگ عمومی سمنان  - کراپ‌شده

وی افزود: خوشبختانه امروز با وجود تغییر در ساعات کاری ادارات استان سمنان، اهتمام به برگزاری نماز جماعت در نهادهای دولتی و خدماتی مطلوب است اما همچنان از ارگان‌های مختلف می خواهیم تا نمازخانه‌هایشان را با کمترین هزینه ارتقا بخشند تا بتوانند فضایی مناسب را برای مناجات با باری‌تعالی در مدت زمان اقامه نماز، داشته باشند.

استاندار سمنان، نماز را سدی در برابر تهاجم بیگانگان دانست و گفت: با ترویج فرهنگ نماز و عبادت می توان جلوی بسیاری از توطئه های شوم دشمنان را گرفت.

خباز در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه باید آسیب های اجتماعی ریشه ای تر وعمیق تر مورد بررسی قرارگیرد، گفت: کسانی که به نماز دقت وتوجه کمتری دارند، مشغله های فکری وکاری آنها بیشتر است لذا می توان دریافت که نماز تا چه اندازه می تواند در زندگی افراد تاثیرگذار باشد.

وی افزود: یکی از ارگان هایی که باید به مقوله نماز بیش از سایران نگاه ویژه داشته باشد، آموزش و پرورش است که تربیت کننده نسل آتی انقلاب اسلامی محسوب می شود و این امر خوشبختانه در استان سمنان به طرز چشم گیری در سال‌های اخیر رشد داشته است.

استاندار سمنان در دیگر بخش سخنان خود به مقوله اهمیت آموزش نماز به نسل جوان نیز اشاره کرد و گفت: هرکجا معنویات در جامعه ما پررنگ باشد، معضلات اجتماعی کمرنگ تر خواهند بود.

خباز ضمن ابراز رضایت از شرایط حاکم بر فرهنگ استان سمنان، بیان کرد: وضعیت کاهش آسیب های اجتماعی در سمنان نسبت به دیگر استان‌ها وضعیتی مطلوبی دارد اما باز هم باید در این حوزه کارهای زیادی کرد چرا که حضور یک معضل اجتماعی نیز هنوز زیاد است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار