فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود با بیان اینکه ۵۱ درصد صادرات استان سمنان از این شهرستان انجام می شود، گفت: باید آگاهی‌رسانی در زمینه صادرات و توجه به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی بیشتر شود.
کد خبر: ۴۶۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 18 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته صنعت و معدن شاهرود با حضور مدیرکل گمرک سمنان ضن بیان اینکه بستر لازم برای فعالیت‌های صادراتی در سطح شهرستان فراهم است، ابراز داشت: در حوزه فعالیت‌های گمرکی در سال ۹۳ سهم شاهرود ۶۰درصد با ۸۶ میلیون دلار و در سال ۹۴، ۵۰درصد با ۶۲ میلیون دلار گزارش شد که نشان می‌دهد میانگین صادرات شاهرود بیش از ۵۱ درصد صادرات استان سمنان است.

فرمانداری شاهرود - کراپ‌شده

وی افزود: متاسفانه طی سال ۹۴ انگور شاهرود با برند دیگری به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و روسیه صادر شد که این مهم می‌طلبد تا درزمینهٔ صنایع تبدیلیو بسته‌بندی اقدامات بنیادین صورت گیرد و محصولات کشاورزی به برند خود شاهرود صادر شود.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه گمرک و صادرات محصولات کشاورزی مهم‌ترین دغدغه مردم شاهرود محسوب می‌شود، ابراز داشت: با احداث فرودگاه کارگو و بسته‌بندی محصولات کشاورزی می‌توان کار جهادی انجام داد لذا در اولین گام فرهنگ‌سازی و فعال شدن مروجان جهاد مهم‌ترین اقدام محسوب می‌شود.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: مقدمات پایانه‌های صادراتی شاهرود در حال شکل‌گیری است و با توجه به اینکه ۴۰درصد عمده صادرات از حوزه شهرستان صورت می‌گیرد لذا این مهم می‌طلبد تا درزمینهٔ آگاهی بخشی به کشاورزان اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی افزود: تا زمانی که سرمایه‌گذاری‌های لازم در بخش محصولات کشاورزی صورت نگیرد نمی‌توان برای صادرات گام‌های ارزشمند برداشت لذا این مهم می‌طلبد تا در این زمینه ابتدا آموزش را برای بهره‌برداران مدنظر قرار دهیم تا با نگاهی کلان به بخش صادرات محصولات کشاورزی توجه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار