مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان، امنیت را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل را دفاع از جان و مال مردم و دستاوردهای نظام است.
کد خبر: ۴۶۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 18 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، ایرج کارخایی در دیدار امروز سه شنبه خود با فرمانده گروه پدافند هوایی سمنان در محل ستاد فرماندهی این یگان نظامی، ضمن بیان اینکه اصل پدافند به دنبال دفاع از مردم، حفظ و حراست از تأسیسات و اماکن و زیرساخت‌های حیاتی و مهم جامعه است، بیان داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که امروز تدابیر راهبردی در حوزه پدافند در جامعه عملیاتی شود.

وی وظیفه اصلی پدافند غیرعامل را دفاع از جان و مال مردم و دستاوردهای نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای غیرنظامی دانست و گفت: از سوی دیگر پدافند هوایی نیز با استفاده از جنگ افزارهای نظامی وظیفه خطیر و مهمی در این راستا بر عهده دارد لیکن این دو ارگان در کنار هم می توانند امنیت بخشی بیشتری داشتهباشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل سمنانگفت: ارتش در ۳۸ ساله عمر انقلاب اسلامی با بهره گیری از مردان غیور، خلاق و دلاور و تقدیم شهدای فراوان منشاء خدمات و فعالیت های ارزنده ای به ویژه دردفاع مقدس و عملیات های بزرگ و راهبردی مانند بیت المقدس، والفجر و کربلای و ... در دفاع و مراقبت از حریم هوایی کشور انجام داده است.

کارخایی همچنین با بیان بعضی از اصول پدافند غیرعامل مانند مکان یابی، استتار و پراکنده سازی، تصریح کرد: این اصول در حوزه نظامی به درستی و به طور کامل اجرا شده اما در بعد غیر نظامی علیرغم فعالیت ها و اقدامات گسترده تا رسیدن به نقطه مطلوب جای کار فراوان وجود دارد و هنوز بسیاری از بخش ها با اهداف، رویکردها و اهمیت پدافند غیرعامل آشنایی ندارند و این امر سبب شده بسیاری از کارها و پروژه ها با اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل تطابق نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بهره گیری از تجارب نهادهای نظامی در پیاده سازی اصول پدافند غیرعامل می تواند کمک شایانی به حوزه غیرنظامی باشد، افزود:یکی از اهداف این نشست تبادل نظر برای رسیدن به دیدگاه مشترک برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، تبادل تجارب، تقویت زمینه های همکاری و به اشتراک گذاری منابع و امکانات است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان همچنینبا اشاره به طرح ها و نقشه های دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای علیه جمهوری اسلامی از جمله اقدامات تروریستی، فشارهای گسترده و پیچیده­ی سیاسی و اقتصادی، چالش ها و مشکلات زیستی و سایبری و سرمایه گذاری های کلان دشمنان برعلیه انقلاب اسلامی، گفت: توجه به مقوله پدافند غیرعامل بسیار مهم قلمداد می شود.

کارخایی افزود: شرایط محیطی جمهوری اسلام ایران ایجاب می کند که مقوله پدافند غیرعامل به یک اولویت جدی در کشور تبدیل شود و به خاطر وضعیت مناسب استان از جمله اهتمام ویژه و خاص استاندار، وجود همدلی و همکاری بین مسئولان و بخش های مختلف، اجرایی کردن کامل اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل به راحتی امکان پذیر است و در این راستا نیازمندیممسئولان در اجرای الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل بابرگزاری جلسات کاری و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان اقدام کنند.

امیر شوکتی فرمانده گروه پدافند هوایی سمنان نیز در این دیدار بااعلام آمادگی کامل برای همکاری با اداره کل پدافند غیرعامل در رراستای تبادل تجارب و ارتقاء اصول پدافند غیرعامل ابراز داشت: امیدواریمبا تشکیل جلسات کاری زمینه های همکاری مشخص و عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار