مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه طی یک ماه اخیر ۲۷ هزار و ۹۰۰فقره خود اظهاری مالیاتی در استان دریافت شد، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۶۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 18 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، عباس بی‌نیاز صبح سه‌شنبه به مناسبت هفته امور مالیاتی در دیدار با امام جمعه موقت شاهرود به میزبانی دفتر وی، بابیان اینکه تا خردادماه گذشته ۲۷ هزار و۹۰۰ فقره خود اظهاری مالیاتی در سطح استان دریافت شد، ابراز داشت: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۷ هزار و ۴۰۰فقره بود که نشان از افزایش ۱.۵ درصدی می‌دهد.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش یا کاهش اظهارنامه‌های مالیاتی افرادی هستند که اظهارنامه‌های خود را از سال قبل پر نکرده و یا در سال جاری کسب‌وکار جدیدی راه انداخته‌اند که قطعاً در آمار تأثیرگذار هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه بیش از ۵۰درصد اظهارنامه‌ها بر اساس ابراز مؤدیان قطعی می‌شود، ابراز داشت: مبنای کار مالیاتی در استان بر صحت پرونده‌های خود اظهاری از سوی مردم استلذا موارد اظهارشده از سوی عموم رسیدگی مجدد نمی‌شود.

بی‌نیاز در ادامه تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی بر اساس رعایت عدالت مالیاتی و حفظ تکریم ارباب‌رجوع گام برمی‌دارد که نخستین اصل آن اعتمادسازی محسوب می‌شود به همین منظور تاکنون بیش از ۳۰ بخش‌نامه برای کمک به واحدهای کوچک و متوسط ابلاغ‌شده که به‌وسیله آن‌ها به اقشار کم‌درآمد کمک می‌شود.

وی درباره مقابله با فرار مالیاتی نیز گفت: ظرفیت‌های خوبی برای این منظور در قانون دیده‌شده که به‌وسیله آن می‌بایست جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه اگر مؤدیان بدهکار در منابع مختلف مالیاتی، معوقات خود را پرداخت کنند، می‌توانیم تا پایان سال جاری ۱۰۰درصد جرائم قابل‌بخشش را مشمول بخشودگی کنیم، بیان کرد: از همه بدهکاران مالیاتی در بحث ارزش‌افزوده و سنوات قبل تقاضا داریم به اداره مالیات مراجعه و از این بخش‌نامه استفاده کنند.

بی‌نیاز درباره مقوله تحقق شعار سال نیزتصریح کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی نیز اداره کل امور مالیاتی استان سمنان تکلیف دارد تا طرح جامع نظام مالیاتی را در سرتاسر استان پیاده کند لیکن این امر در بخش مشاغل، اشخاص حقوقی، مستغلات و اشخاص حقوقی، نقل‌وانتقال املاک، ارث و مستغلات به میزبانی مرکز استان انجام‌شده و در شهرستان‌ها نیز به‌زودی پیاده خواهد شد.

وی افزود: همه مؤدیان مالیاتی استان سمنان تاکنون هفت مرحله فراخوان مالیاتی را پشت سر گذاشته‌اند اما باید سایر مؤدیان نیز به این نظام بپیوندند تا منجر به شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی در همه بخش‌ها شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان درباره هزینه کرد مالیات‌های عمومی در استان نیز گفت: مالیات‌ها به خزانه دولت واریز و در پیشرفت و آبادانی شهرها به‌ویژه پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها هزینه می‌شود که امور مربوط به امنیت، بهداشت و آموزش شامل آن می‌شود پس باید گفت بهترین راه درآمد دولت اخذ مالیات است که می‌تواند به رشد و توسعه کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی کمک کند.

وی بابیان اینکه به دنبال کم کردن فشار مالیات بر اقشار کم‌درآمد هستیم، افزود: استان سمنان در پرداخت مالیات همواره در صدر قرار دارد اما افرادی نیز هستند که مالیات را به دلایل مختلف شامل مدیریت مالی ضعیف، عدم اطلاع و ... پرداخت نمی‌کنند لذا این مهم می‌طلبد تا آگاهی درباره مالیات بیشتر شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه باید برای پرداخت مالیات در جامعه فرهنگ‌سازی شود، ابراز داشت: بحث فرهنگ‌سازی مختص به هفته امور مالیاتی نیست لذا باید در طی سال برای آگاه‌سازی مردم تلاش کنیم و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی باید در جامعه نهادینه شود.

منبع: مهر
برچسب ها: امور مالیاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار