رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: شکارچی متمردی که چندی پیش به وسیله ضابطان حفاظت از محیط زیست شهرستان دستگیر شده بود، به شش ماه حبس محکوم شد.
کد خبر: ۴۶۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 18 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، فرامرز اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تائید حکم حبس برای شکارچی دامغانی از سوی دادگاه کیفری شهرستانبیان کرد: پیرو گزارش‌های مردمی دریکی از روزهای آذرماه سال گذشته مبنی بر اینکه شخصی به همراه دو نفر از اهالی دیباج در منطقه لار کوه مبادرت به شکار غیرمجاز کردند، مأموران فرد خاطی را دستگیر و امروز شاهد تائید حکم او هستیم.

وی درباره دستگیری این فرد خاطی در سال گذشته، افزود: محیط بانان یگان حفاظت دیباج پس از اطلاع از شکار غیرمجاز وی، تعقیب فرد خاطی را از منطقه لار کوه آغاز و در بین راه در مسیر سرچشمه دیباج، شکارچی را زیر نظر می‌گیرند که این فرد بدون توجه به دستور ایست، یکی از ضابطان محیط‌زیست را نیز مصدوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دامغانگفت: تعقیب و گریز، فرد خاطی را به شهر کشانده و در پی تصادف او با دیوار یک‌منزل مسکونی، دستگیر می شود که امروز پس از گذشت ماه‌ها بررسی پرونده قضایی، این شکارچی به تحمل شش ماه حبس محکوم شد.

اسفندیاری بیان کرد: پس از این حادثه با شکایت اداره محیط‌زیست دامغان، پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی شهرستان تشکیل و متخلف اصلی به دادسرا احضار شد و در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری دامغان، دادگاه با توجه به محتویات پرونده، بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخیص داد.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه به استناد بند سه ماده ۶۰۷ قانون تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۷۵ قانون مجازات اسلامی، متهم را به جرم تمرد نسبت به مأموران دولتی و ضابطان دادگستری حین انجام وظیفه به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار