رئیس محیط زیست آرادان:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت: عامل شکار گسترده حیات‌وحش شهرستان آرادان از طریق عکس یادگاری شناسایی و به دو سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۴۶۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 17 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، جواد شاه‌حسینی اظهار کرد: چندی قبل تصویری از شکار غیرمجاز حیوانات حمایت‌شده تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان شد.

وی افزود: از مدت‌ها قبل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان در جریان تخلفات گسترده یک شکارچی حرفه‌ای در این شهرستان قرار گرفته بودند و چندین بار اطلاعاتی مبنی بر حضور این متخلف در منطقه را به دست آورده و رد وی را در کوه تعقیب کرده بودند؛ اما هر بار به نحوی از دست مأموران گریخته بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان بیان کرد: با توجه به سرشناس بودن این متخلف، با هماهنگی مقام قضاییفرد متخلف بازداشت شد و در بررسی تلفن همراه وی تصاویری دیگر از تخلفات وی به دست آمد.

شاه‌حسینی اضافه کرد: این تخلفات بدون در نظر گرفتن فصل، گونه و سن (پیر و جوان بودن) رخ داده بود و شکارچی متخلف هیچ‌گونه مدرکی دال بر قانونی بودن حتی یک مورد از صید و شکارهای موجود در تصاویر در اختیار ندارد.

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت‌شده تحویل مراجع قضایی و بعد از یک هفته بازداشت موقت به دو سال حبس تعزیری (18 ماه تعلیقی به مدت دو سال) محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان بیان کرد: همچنین این فرد بابت مجازات تکمیلی به استناد ماده 23 قانون مجازات اسلامی به منع از هرگونه اقامت یا ورود به مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع شهرستان آرادان به مدت دو سال محکوم شد.

شاه‌حسینی گفت: بر اساسنرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از صید و شکار غیرمجاز هر قوچ، میش، کل و بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم باید بابت شکار غیرمجاز پنج رأس قوچ و کل وحشی درمجموع مبلغ 500 میلیون ریالرا به ‌حساب دولت واریز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار